Indah Kabar Dari Rupa

Assalamualaikum buat semua pembaca FS. Ini kali pertama aku bercerita tentang pengalaman aku sendiri. Terima kasih FS kalau sudi publish cerita aku. Ok aku mulakan pengalaman aku. Sorry kalau tak seram dan susah difahami tapi aku cuba ok. Pada tahun lepas 2016 aku dan rakan rakan ada join event dekat Melaka. So aku cari penginapan untuk kami semua di melaka melalui Booking.Com. First aku tengok gambar dekat situ sumpah weyh tempat dia cantik sangat tengok harga untuk 2hari 1malam pun not bad. So aku pun book lah. Pastuh contact dengan ejen rumah tuh dia kata buat deposit lah mcam biasakan.

Ok then aku pergilah event yang aku dan kawan kawan aku join tuh. Hari pun petang, so aku dan kawan aku nie pergilah ke condo yang kita orang sewa tuh yang lain masih dekat tempat event untuk amek hadiah. So aku berempat pergi ke condo tuh tapi kami menaiki 2 kereta yang berbeza. So kawan aku pun drive ikut alamat yang diberi. Ok part nie dah mula seram, sampai je kat kawasan condo tuh guess what ? Condo tuh macam dah lama kene tinggal weyh!!! Sumpah seramm. Dalam hati hanya Allah je tahu macam mana menyesalnye, ok itu takpe lagi so kita orang park kereta betul betul depan lobby condo tuh. Aku pun turun untuk tengok kawasan condo tuh, jalan jalan jalan kau tahu apaa????

Dekat condo tuh boleh kira berapa condo je ada penghuni, dengan kawasan tak diselenggara pehhhhh memang menyesal cakapp. Pastuh ejen condo nie call aku sebab dia dah sampai dekat lobby, aku pun ok lah pergi jumpa dia kat lobby. Time nie dah jam 6.00 petang mcam tuh. Nama tuan condo tuh aku lupa, aku gelar dia Mr.Yew jelah yee. Ok aku pun jumpalah Mr.Yew pastuh aku tanye condo nie memang tak ramai tinggal ke? Dia cakap kalau malam ramai orang. So aku dah lega sikit, then dia bawak aku dan kawan aku ke condo yang kita orang sewa tuh. Pergi naik lift pastuh lift pun uzur weyh!!!! Aku sewa 2 buah condo 1 kat tingkat 2 dan 1 lagi tingkat 3 so kita orang pergi tingkat 3 dulu.

Bila dah sampai tingkat 3 oklah kita semua turun dari lift ikut Mr.Yew nie tunjuk rumah. Jalan punye jalan ingatkan Condo tuh dekat je dengan lift sekali tuh haa paling hujung sekali, itu takpe lagi. Sepanjang perjalanan aku ke condo tuh kau tahu semua condo kosong!!!! Macam usang lama kene tinggal siap ada tahi burung siap ada tanda pangkah dalam hati (menyesal booking). Ok sampai je condo yang kat tingkat 3 nie masuk aku dan kawan yang lain bacalah doa dulu sebab bukan tempat kita kann? Ok dalam dia memang cantik tak tipu. Pastuh pergi tingkat 2 pulak nak tengok condo ke2, nasiblah dekat dengan tangga kecemasan so turun ikut tangga jelahh.

Ok turun terus jumpa condo yang kita orang sewa lagi 1 macam biasalah sebelum masuk bagi salam semua pastuh nak atau tak aku terpaksa bayar semua balance untuk sewa condo tuh. Dan Mr.Yew pun tunjuk lah kita orang tangga nak ke lobby tadi, turun je memang terus jumpa lobby. Pastuh aku dengan kawan yang lain pergi kereta amek barang nak bawak masuk condo masing masing, time tuh dah nak maghrib so kawan kawan yang lain pun sampai so aku dengan aku sorang lagi nie turunlah nak amek yang lain kat lobby. Kita orang gunakan lift yang first kita orang guna tadi pastuh lift tuh tak berfungsi pulak weyh ?? . So aku dengan kawan aku patah balik ke tangga depan condo kita orang nie nak turun amek yang lain turun mcam biasalah pastuh lalu depan lift tadi kau tahu tiba tiba lift tuh TERBUKA.

Ya Allah time tuh terkejut nak mampus ? Settel amek kawan kawan yang lain aku guna lah lift tadi so jalan lah laluan yang seram sepanjang ke condo aku sewa tuh, time nie takde apa apa berlaku. Pastuh sampai je masing masing rehatlah macam biasa sebab penat join event tadi petang. Lepas isyak kami semua bercadang nak pergi makan malam kat luar so semua pun setuju. So kita orang lalu lah tangga depan condo tuh sebab malas nak turun lift jauh jauh dan seram tuh. Turun turun turun pastuh kita orang sesat. Time tuh aku dekat tingkat lobby tuh tapi kitaorang sesat!!!!! Pastuh patah balik untuk ke tangga tadi untuk naik lift sebab terpaksa so naik lah lift tuh, so kita orang nak gi lobby mesti kene turun lift kan, so kitaorang turun eh jumpa pulak lobby kenapa turun tangga tak jumpa lobby.

So time tuh ok lagi takde apa apa so pergi makan macam biasa and dah jam 11:30 macam tuh kita orang balik ke condo pastuh dekat lobby tuh ada 3 orang lelaki dan dia tanye, “dik awak duduk kat block mana?”. So aku pun tunjuklah block mana aku tunjuk, “kat situ saya duduk tingkat 2 dan tingkat 3”. Pastuh aku tanye abang tuh, “abang tinggal sini ke?”. Abang tuh cakap, “haah abang duduk tingkat 5 sewa situ sebab minggu nie ada kerja”. Pastuh aku cakap, “oh oklah bang naik dulu ye”. Abang tuh pesan, “dik, awak hati hati kat sini, sini keras macam mcam pernah jadi”. Sumpah takut weyhh tapi dalam hati selawat banyak banyak mintak dijauhkan benda benda tuh semua.

So naik macam biasa guna lift, dah sampai condo tuh dah penat masing masing rehat lah kann? Aku pun ingat nak tidur sebab penat sangat so pejam mata tak boleh tidur pastuh aku kejut kawan aku suruh teman aku tidur. Malangnye kejap je dia teman pastuh dia tidur kurang asam punye kawan. So aku amek langkah selamat bukaklah surah Al Mulk kat hp, tiba tiba hujan lebat weyh!!! Dah macam dalam filem dah tiba tiba hujan. Pastuh aku dapat tidur kejap je sebab terjaga. Surah aku pasang tertutup sendiri padahal battery ada lagi tapi pelik kenapa m**i pulak. Aku dah pelik tiba tiba dengar pulak orang bukak pintu kat luar. Sumpah nak nangis weyhhh.

Pastuh bila dah siang tuh baru aku boleh tidur then aku pagi tuh nak pergi mandi kolam kat bawah so aku lalu tangga yang aku sesat malam tadi. Bila aku lalu balik eh pehal jumpa pulak jalan keluar kenapa malam tadi tak jumpa. Ok fikir positive punye pasal maybe aku lupa kott. So mandilah kolam macam biasa and siap siap mandi tuh terus nak balik JB. So bila dah balik JB masing masing google sejarah CONDO tuh, rupanye condo tuh memang banyak cerita seram weyh. Sumpah itu lah first and last jejak kat situ. INDAH KABAR DARI RUPA. Sekian sahaja pengalaman aku, maaf kalau korang tak faham atau cara penyampaian aku tak boleh difahamkan. Dan maaf kalau tak seram tapi bagi aku seram weyh. Tq FS sekali kalau publish cerita aku. Assalamualaikum.

Follow Whatsapp FS KLIK SINI

Rating Pembaca
[Total: 1 Average: 3]

21 thoughts on “Indah Kabar Dari Rupa”

  1. Cerita ni kena dengan tajuk..ahaha gurau je.. “Mende” tu baru nak muncul kau dah balik dik..tak dapat dia nak sakat lebih2.. Cite akan lebih menarik jika adik duk lebih lama disana..peace…. Kurangkan perkataan ‘so’ dan ‘weyhhh!!!’ tu..k..

    Reply
  2. banyak sgt penggunaan “so” dan “weyhhh”. So dik cuba lagi next time ye.. so camtula.. akak susah nak hadam. So akak pun skip baca weyhh… so..jadi minta maap ye.

    Reply
  3. Jalan jalan jalan
    Turun turun turun
    So so so
    Weyh weyh weyh
    Maaf..pakcik tak faham dan cara penyampaian pon pakcik tak, faham,..
    Hantu mana hantu

    Reply
  4. I think too many “so” bace kejap “so” bace kejap “so” ..hmm soooooo agak boring bile nk abiskan bace huhu.maaf hrp trime pndgan readers ye, keep it up?

    Reply
  5. So : 24 kali
    Pastuh + tuh : 40 kali
    * Masuk perenggan ketiga, focus aku dh terganggu.. Sosososo, aku scroll atas balik untuk mengira so dan tuh tuh.

    Reply

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.