Hi. Nama aku Iza. Salam kenal semua. Aku nak cerita kan beberapa kisah seram yang berlaku pada diri aku dan orang lain. Selamat membaca.
Pengalaman 1 :
Datuk aku dah meninggal dunia setahun yang lepas. Tapi orang kampung duk bercerita diaorang nampak kelibat datuk aku lah dan macam2 yang kurang enak kami sekeluarga dengar. Ada jiran sebelah rumah cerita, waktu tu pagi dia tengah bersiap-siap nak buka warung tiba-tiba dia dengar ada orang menyapa dia lalu dia pusing belakang nak tengok siapa, tup-tup dia nampak kelibat datuk aku depan dia. Terkumat kamit dia baca apa yang patut sebab takut dan terkejut lalu bayang datuk aku pun hilang. Demam juga la jiran sebelah rumah selepas kejadian tu.
2) Memang menjadi rutin harian nenek aku setiap hari kalau tak hujan pergi menoreh. Tengah sibuk nenek aku duk buat kerja. Drap.. Drap.. Drap.. dia dengar bunyi tapak kasut lalu dia pun cari lah mana mai bunyi tu , sekali nenek aku nampak datuk aku duk melambai panggil dia dekat hujung. Terus nenek aku cabut balik rumah. Nasib dekat ja rumah dengan kebun.
3) Ada 1 hari tu, pak cik aku baru balik dari melepak dengan kawan2 dia, lepas tu elok dia sampai rumah nak park motor, sekali dia nampak penanggal elok ja duk terbang dekat area rumah. Mau kecut perut tengok benda tu.
4) Aku mimpi arwah datuk aku. Nampak bayangan datuk aku dalam mimpi tu tapi pada masa yang sama ada seorang perempuan pakai baju putih tpi ada kesan darah, lepastu rambut dia panjang tutup muka tapi nampak menyeramkan lah (ala macam dalam cerita hantu tu) . Dalam mimpi tu datuk aku kata dekat aku, tolong jaga dia. Aku pun terkejut pastu terus terbangun lepastu nampak kelibat perempuan tu depan mata, aku pun terkejut , pejam mata balik, baca apa yang patut siap peluh badan2 habis.
Lepas seketika baru aku berani bukak mata balik. Alhamdulillah benda tu dah hilang. Tapi semenjak tu badan aku selalu jadi lemah dan aku kerap sakit, badan pun makin kurus. Mak aku decide nak bawak aku jumpa ustaz. Ustaz kata benda tu duk makan dalam perut aku dan dalam badan aku dah rosak ada bekas2 dia tinggalkan.
Dia akan datang setiap 2,3,4 pagi time aku tidur. Aku pun tak tahu benda tu betul ke tak tapi maybe ye sebab ustaz dah kata macam tu kan. Sampai sekarang aku masih berubat. Sebelum subuh perut aku selalu akan sakit kadang2 ganggu aku nak tidur dan bila bangun aku jadi lemah. Dah pergi hospital , doktor check kata tak ada apa so tak tahu lah. Doakan je lah aku supaya sihat balik ye.
Itu sahaja lah aku nak cerita setakat ni. Harap korang faham lah ye cerita aku.. terima kasih dan semoga bersua lagi.
- hantar kisah anda: fiksyenshasha.com/submit
1st hahahah
Al-Fatihah untuk arwah atok Iza
Laju buat kerja nun. Hahaha
kalau doktor dah kate xde ape2 tu means ustaz tu betullah. Allahualam. sebab kalau sakit scientific, doktor boleh kesan.
Jangan putus asa berubat. Cuba amal bismillah 5 niat sebagai pendinding diri dengan izin Allah
allahu…syafakillah