Pengalaman – 3 in1

Cerita Kakak

Hai pembaca FS. Ini first time aku cuba tulis cerita untuk fs ni and mungkin tak best atau agak boring bagi korang. Kalau kena publish, terima kasih banyak-banyak dekat admin. Okay, cerita yg aku nak ceritakan ni semua dari pengalaman kakak aku sendiri, dia yang cerita. Aku bersyukurlah setakat ni aku belum pernah terserempak dgn makhluk ni, dengar bunyi je pernah.

‘Aku’ dalam cerita ni adalah kakak aku.

Penginapan di Resort
Resort ni terletak di Sabah and resort apa aku tak boleh nak mention lah. Masa tu aku msih form 6. Kiranya kelas aku nak release tension sbelum final exam lah. Kita org 2 hari 1 malam kat situ. Aku pendekkan cerita, malam tu kawan2 aku excited sangat, tilam kat bilik kami ni jenis anjal gitu, boleh pulak dorang pegi main lompat dekat tilam dari satu tilam ke satu tilam. Aku dah cuba nak stopkan dorg tapi biarlah dorg macam tu, release tension kan. Dalam hati aku cakap jangan je keteguran sudah. Aku pegi mandi, dah habis mandi aku dgn beberapa kwn aku pegi depan cermin, aku keringkan rambut dgn hair dryer. Dkt sebelah kanan aku ada kwn aku, aku menghadap arah dia and dkt belakang kwn aku ni ada satu pintu, jarak dari kwn aku dgn pintu ni taklah jauh sngt mungkin dalam 10 langkah kot. Pintu ni pintu belakang and maybe jarang guna kot sbb berkunci. Tengah aku keringkan rambut tiba2 mata terpandang arah pintu ni sebab macam ada satu kepulan asap yg timbul lepas tu apa? aku nampak kak ponti kat situ,rambut dia panjang menutupi muka dia. Aku dah ketar lutut masa tu,aku cepat2 alihkan pandangan aku kt muka kwn aku dengan muka aku yg pucat and terkejut. Malam aku tu aku suruh semua kwn2 aku tido rapat2. Kawan2 semua tanya kenapa tpi aku diamkan je sampai esok pagi baru aku cerita. Syukurlah masa tido tu tkde yg kena kacau. Aku cerita kat dorg pastu aku marah dorang “Itulah kamu,main tak ingat dunia,kita ni menumpang di tempat org jadi behave sikit”.

Pengalaman PLKN
Ok ni cerita ke-2 pula. Aku kena plkn kat selangor sapa org selangor mungkin tahu tempat tu. Pendekkan cerita,aku dgn 4org kwn aku ni pegi mandi malam.Aku mandi dalam bilik mandi and kawan2 aku tu mandi kat bhgian luar tu,sapa pernah pegi plkn tahu lah kan mcm ni rupa tandas kem plkn ni.Aku mandi pastu tiba2 aku dgr suara org panggil aku, suara yang sayup-sayup dan halus je. Aku tanya kwn2 aku korang panggil aku ke, dorang cakap eh takdelah mana ada org panggil kau. Aku dah meremang segala bulu ni. Sekali lagi aku dngr suara aku kena panggil. Aku diam & mandi cepat2 and aku suruh kawan2 aku mandi cepat. Dorang nampak aku macam ada sesuatu, yelah kan aku sruh dorg mandi cepat2. Tapi aku diam sbab kwn aku sorg ni masatu dia bendera jepun jdi aku tknak tkutkan dia. Sbnrnya tu bukan first time, sbelum ni pun aku pernah kena dlm tandas tu juga. Masa tu aku pegi berdua dgn kwn aku, aku dngr pili air tandas paling hujung sekali terbuka tapi takda org, aku biarkan. Tiba2 pili air tu stop sendiri, kalau tak salah aku dlm tandas tu mmg takda org. Dengan pantasnya aku bawak kwn aku ni keluar dri tandas, kesian dia masih cuci muka masatu.

Balik Dari Kelas
Masa tu aku ada kelas malam, habis pukul 10 mcm tu. Masa tu bf aku yg amikkan, kitaorg balik rumah kwn aku sorg ni, prempuan. Masa ni dah nak sampai dah rmh kwn aku tu tapi bf aku ni jalan je lalu rmah kwn aku tu pastu aku tanya nak pegi mana ni. Dia jawab, saja jalan2 ambil angin malam. Aku ikut jelah. Jalan kat situ takdelah gelap sngt,tapi seram jugaklah sebab sunyi. Jalan-jalan,tiba bf aku ni dia stop motor dia lepas tu terus pusing motor dia, dlm keadaan tergesa-gesa. Aku terkejut, aku tanya kenapa dia jawab takde apa, kita balik dulu ya. Masa dah sampai rumah kwn kita ni, muka bf aku ni pucat sgt, mak kpd kwn aku yg perempuan ni tanya knpa pucat sgt muka, pastu bf aku ni ceritalah, masa kita org jalan tadi dia tiba2 ternampak kak ponti duduk kat atas dahan pokok, membelakangi kami. Kak ponti tu sikit lagi nak pusingkan kepala dia sbb tu bf aku ni dia cepat2 pusingkan motor. Bf aku ckp kalau dia nampak kami tgok dia,maunya kak ponti tu ikut balik rmah tapi nasib tak. Aku mmg dah agak dia mmg nampak benda tu sbb bf aku ni ada sixth sense,boleh rasa boleh tengok.Aku dgn bf aku ni bnyk juga pengalaman mistik yg kami lalui sama2. Lain kali aku cerita lah ye tu pun kalau cerita ni kena publish.
Terima kasih sebab sudi baca.

Kongsi kisah anda: https://fiksyenshasha.com/submit

Lilies

Follow Whatsapp FS KLIK SINI

Rating Pembaca
[Total: 3 Average: 4.3]

3 thoughts on “Pengalaman – 3 in1”

  1. cter ok la walaupun ade part kurang paham. better mention nama la dari tulis “bf aku” la ‘mak kpd kwn aku yg perempuan’ la.. pening kjp byk2 kali bc.

    Reply

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.