Pengalaman Kem PLKN

Assalamualaikum . Nama aku hidayah . hahaha. Bila aku baca semua kisah yg lain ni , aku jadi terpanggil untuk share cerita aku ni. Bagi aku pngalaman ada six sense ni tak semua org rasa. lagi2 pengalaman hijab terbuka ni . hijab mata la . bukn tudung eh . okey la . straight forward .

Berlaku 2 tahun lpas . time tu umur aku 18 . n aku dipanggil sertai plkn . masa tu aku dpt plkn kt hijrah penor, pahang .. alkisah . satu malam tu aku sakit perut . gastrik . n angin bnyk dlm bdn . kadang mlm kau tau la . plkn mkn mlm tak silap aku pukul 6 lbey . then mkn lagy skali just roti n air pukul 10 mlm . kadang aku mkn . kadang aku tak mkn . sbb aku lagy utamakan tidur . hidup kt plkn ni dlm pukul 11 bru boleh tidur dgn aman . kadang pukul 12, kadang 1. lagi2 kalau ad rowcall . penat weh . siang kawad mlm rowcall . dgn kelas petang lagy . mmg mngantuk la cite dia .

okey smbung balik . satu mlm tu aku tak mkn mlm pukul 10 tu . aku lebih kpd nk rehat . mmg mata mngantuk sgt2. mmbe aku kiri kanan ckp pon aku tak fokus . so aku terus masuk dorm n tido . n mlm tu jugk . aku terjaga pukul 2 pagi . perut aku meragam . masuk angin . yela sbb aku terus tido . tak mkn ape . aku mmg setiap mlm letak ubat gastrik tepi bntal . aku duduk n bukk penutup botol ubt gastrik tu n nk minom . masa aku mndongak tu aku terpandang mcm kucing bawah katil kawan dpn katil aku tu . dua ekor .seekor tu berlegar2 bawah katil kawan dpn aku tu . lagi seekor pndg aku . kau tau aku buat apa? terus baring cpt2 selubung . mmg mngigil la masa tu . perut mmg sakit sgt . dlm masa yg sama locker hujung skali katil 21 tu bergegar . dari hujung smpai tengh dorm kitorg . aku rasa mcm bnda tu mlompat2 dri loker ke loker. memula aku cuba nk positif yg bnda tu mmg kucing . tp aku rasa tak . masa loker tengh bergegar2 tu . aku dah ckp dlm hati . lpasni mesti locker aku pulak yg kene . untuk pngetahuan ,katil aku ni mmg paling first . loker first . lepas je hati aku terdetik mcm tu . betul . loker aku bergegar2 . gila tak rasa . loker aku rapat gn besi katil aku . aku setiap mlm kunci loker . tak pnh miss. tau rasa mcm mana? rasa mcm ada org gegar n nk keluar dri loker kau . ikut logic la . betul ke bnda tu kucing sbenar? loker plkn tinggi . mmg tinggi . n mana kudrat ‘kucing’ tu nk gegar loker besi?

dia ganggu aku smpai subuh . masa azan terus hilang gegar tu . aku tak tidur mngigil dri terjaga tu smpai subuh . mmg everything berlaku dlm dorm mlm tu smua aku dengar sorg . tp aku langsung tak berani nk mngintai dri celah selimut . esok nya aku cek setiap tingkap . takde langsung lubang . so . mcm mana aku nk positif yg bnda tu betul2 kucing atau jelmaan? kuat mana kudrat haiwan tu nk gegar loker besi yg tinggi? lagy pon plkn kan . tau la mcm mana . tmpt dlm hutan . dn aku percaya bnda tu wujud . lagy pon bnyk jugk bnda yg aku kne selain kt plkn ni . tp aku anggap tu pngalaman yg tak smua rasa . sekian . smoga Allah sentiasa lindungi kita smua . Amin . ikhlas. hidayah kamal

::Hantar kisah anda: fiksyenshasha.com/submit

hidayah kamal

Follow Whatsapp FS KLIK SINI

Rating Pembaca
[Total: 4 Average: 5]

2 thoughts on “Pengalaman Kem PLKN”

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.