Studio Base Tragedy

Assalamualaikum fslian, aku perkenalkan diri aku sebagai Konah. Aku student studio base di salah sebuah ipta yg terletak di Perak. Straight to the point, maaf jika ayat berterabur, which is aku x pandai sangat bercerita sambil menulis. Dan cerita ni agak panjang sebab malas nak buat part II. Agak2 paham tu yelah tu. Hehe.

Ada satu malam tu aku janji dengan classmates nak pergi studio, maybe around 8 malam lepas maghrib (ingat2 lupa). Yela selalu perjumpaan studio x kira masa. So lepas solat maghrib semua tu dah janji la kt whatsapp group dengan dorang semua nak datang studio. Masa tu aku x gerak skali dengan dorang sebab dorg dari cafe, jarak cafe dari studio dalam 15 minit macam tu lah. So aku gerak sesorang jelah time tu dari kolej (sebelum tragedy ni memang aku berani jalan sesorang). Dah tanya dorang semua kat mana, katanya otw, and ada sorang mamat ni aku bagi nama Jakpar. Jakpar ni pulak cakap dia dah ada kat studio (act dia ni xleh caya sangat, tapi xtau kenapa kali ni aku percaya) hahaha, bila fikir balik bodohnya la haii hehe.

Time sampai kat bangunan studio tu whatsapp aku tetiba takdek line, aku nampak lah dari jauh studio masa tu macam ada lampu (studio aku atas sekali belah kiri). So fikir lah haa betul lah jakpar tu ada kat studio. Tu yang membuatkan aku confident nak naik atas tu and yang paling2 rasa confident sebab aku nampak member aku , aku bagi nama Joyah eh, haa nampak la si Joyah tu naik tangga dengan berdesup sap sup sap sorang2 sambil main fon. Jarak aku dengan dia maybe dalam 25 tapak kaki la haha. Aku nak jerit panggil nama dia, tapi serba salah pulak sebab baru pukul 8 (dalam maghrib lagi la aku kira) karang orang ingat aku ni x paham keadaan plak maghrib2 nak terpekik terlolong, huhu.

Haa lepas nampak si Joyah ni confident daki tangga sampai atas skali, aku pun whatsapp tanya yang lain kat mana. Tapi malang tiada double tick mahupun single tick macam aku cakap tadi la macam takdek line gitu. Tapi aku x pikir apala sebab fon aku kekadang memang macam tuh, line macam haram. Aku pun turut confident daki tangga dengan berfikiran positive ada 2 org di atas. Bila aku naik sampai tingkat 3 tu, lorong belah kiri ke studio lampu bukak, yang lorong belah kanan ni jadi tanda tanya, selalu staff bukak je. Tanpa pikir negatip aku meluru laju ke studio, tetiba studio tu gelap, sebab pintu studio aku boleh nampak dalam ada cermin. And tetiba aku rasa meremang.

Hmmmm letih jugakk menaip ni kan. Mengah weyhh macam nak lumba lari hahaha. ( Iklan )

Ok time aku rasa meremang tuh lah aku tengok fon still xdek line, yg aku pelik aku boleh terpacak kat situ beberapa minit sebab macam speechless, clueless dan bermacam less lagi. BUT I’M NOT LESS-BIAN, hehehhe. Bila dah rasa segala benda tu aku pun cakap, “weyh jakpar kau jangan memain lah, bukak lah lampu weyh aku nak masuk ni”. Jakpar ni jenis suka memainkan orang tu aku pikir dia nak game aku sambil aku pikir mana yang lain nih, takkan lama sangat jalan doe.

Lepas tuh takde jawapan apa weyh, dengan aku dok terpacak kat luar studio sambil fikir nak bukak ke tak pintu studio tu, banyak kali pikir weyh. Tapi hati aku ni kuat mengatakan suruh turun. Aku pun memang dah rasa sangat2 lain macam terus berdesup turun, aku rasa macam aku x cecah tangga pun time tu, rasa macam buat terjunan Pandalela Renong (ejaan x sure).

Dan2 lepas je kat bawah sambil hati berdebar time tu jgk lah whatsapp masuk dri group studio tuh, cakap lmbt sikit la smpai, tunggu yang lain habis makan lah. Beberapa minit kemudian nampak dorang kat tingkat 1, then dorang panggil aku dan berkata, “baru sampai ke” aku pun haaa bru sampai. Saja tak nak cite lagi takut dorang sherammm. Pastu saing sekali naik studio tengok si Joyah ni ada skali. Aku tanya lah, ” weyh kau bru datang dengan dorang ke?” dan dia ckp, “haa lah skali la g makan dengan dorang tadi”, dan bersama si jakpar aku tengok ada dekat situ. Dan aku pun berhuhuhu lah dalam hati.

Time kat studio baru cerita yang aku nampak si Joyah ni. Mau dia x cuak benda tu menyerupai dia. Just muka je aku x nampak. Kalau nampak aku rasa kat bawah tu jugak dorang jumpa aku pengsan sebulan. Hahhahaa.

So moral of the story, jangan jalan sorg weyh, lelagi perempuan. Lepas kejadian tu tobat aku cakap kat korang aku x pernah jalan sorang dah. Takut tragedy tu berulang lagi. Lastly, korang banyakkan mengaji ! Sebab tu pagar semuanya ! Act banyak lagi aku kene gangguan benda2 tu. Kalau ada yang request aku tulis. Kalau tak biarlah terkubur dengan aku satu hari nanti.
Assalamualaikum semua.

Follow Whatsapp FS KLIK SINI

Rating Pembaca
[Total: 1 Average: 5]

3 thoughts on “Studio Base Tragedy”

  1. Aku paling xsuke.. bile setan2 ni suke acah2 menyamar jd kwn kite o org y kite knal…

    sbb aku pnah kena, aku tgh tdo, tgk laki balik kul 3 pg trus msuk bilik mndi.. aku tdo balik…

    lpas tu aku trsedar kul 4 pg.. nmpk laki aku bkk pintu blik dan nk msuk bilk air… aku duk tgk dia.. dia ckp.. dia balik lmbt sbb lepak dgn pkcik dia td..

    aku xde la tnya dia ada balik ke tak kul 3 sbb mmg dia sndiri bitaw dia dri tmpt keje trus amik pkcik dia… laki aku mmg keje malm blik kul 2-3 pg slalu… mmg konfius.. seb bek aku xtego “laki” y awl2 blik tu…

    Reply

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.