Suster Ngesot

Assalamualaikum pembaca semua. Saya ada satu cerita yang agak seram dari pengalaman saya sendiri. Sebenarnya ada je lagi ceritanya. OK dah, nak start dah cerita…

Pada beberapa tahun lepas saya masuk ke sebuah kolej di bandar, pada mulanya saya tak nak masuk pun. Tapi takpelah, ayah suruh masuk. Bermulalah kehidupan saya di kolej…

Pada dua bulan pertama saya ulang-alik dari rumah, memandangkan rumah saya dengan kolej dalam 40 minit juga. Ayah menghantar saya setiap hari. Tak lama lepas tu, ayah pula dinaikkan pangkat dan ditugaskan di ibu negara.

selepas itu, saya ambil keputusan untuk tinggal di asrama sahaja. Pada mula saya masuk, tiada apa-apa cerita yang seram atau misteri. Tak lama lepas itu, banyak cerita seram saya dengar; antaranya semasa cuti mid sem, ramai yang balik. Ada juga yang stay sebab jauh nak balik.

Pada suatu malam, ketika semua orang tidur, kawan saya seorang terjaga dan terbangun dari katil, secara tak sengaja ternampak lembaga yang sedang tersenyum betul-betul di katil hadapan. Dia memanggil dan menjerit-jerit tetapi tiada siapa yang bangun dan sedar. Bermula dari situ, kawan saya histeria. Selepas berubat dan ditenangkan oleh ustaz, kejadian itu semakin hari semakin menjadi-jadi, sehingga kami diarahkan untuk pindah asrama. Malam terakhir kami di asrama lama, kawan saya ternampak lembanga sedang bertinggung memandang ke arah seorang kawan saya (kawan saya ini pada malam-malam kejadian histeria, mulut sangat lancang; cakap besar).

Keesokan harinya, kawan saya ambil keputusan untuk tak nak stay dekat asrama lagi. Kami pun semua berpindahlah. Dalam beberapa bulan tu, kami pun happy lah, tak ada ganguan lagi. Tapi… benda tu tak berhenti setakat di situ. Dia asrama baru, saban malam kami diganggu susuk yang menyerupai orang tua yang sedang mengengsot, berambut panjang. Muka orang tua yang menakutkan. Disebabkan dia bergerak secara mengengsot, kami gelarkan dia suster ngesot.

Lupa beritahu; asrama kami merupakan bangunan rumah kedai. Pada suatu malam, kami tidur di katil masing-masing. Sebelum ni tidur ramai-ramai, tapi malam tu rasa nak tidur dekat katil masing-masing. Gangguan bermula tepat jam 3 pagi. Saya sudah terjaga, tidak lena tidur disebabkan katil bergoncang seperti ada yang mengoncang katil kami sekuat hati. Dalam tidak lena tidur, kawan dari katil atas melompat ke bawah dan memeluk saya. Dia bagitahu yang dia takut. Saya faham apa maksud dia dan saya mengajaknya tidur di sebelah.

Berhimpitlah kami malam itu. Kejadian tidak berhenti di situ, saya diganggu pula malam itu. Suster ngesot memegang peha saya (saya pakai seluar pendek masa tu). Tangan dia sejuk dan kasar macam orang pegang ais. Dia duduk bawah katil. Terdengar baldi diseret-seret atas lantai. Masa itu jangan cakaplah. Jantung saya macam nak tercabut dah.

Pukul enam pagi saya terus buka lampu, semua terkejut dan ada yang tertanya-tanya, kenapa macam takut je. Datang seorang kawan saya, dari katil hujung bagitahu, sebenarnya suster negsot tu lalu sebelah dia dan terus ke katil kami.

Kawan saya masa tu pura-pura tidur. Nasiblah benda tu cuma nak kacau kami. Kalau kacau dia, entahlah. Dahlah duduk hujung. Seorang pulak. Ish! Senang cerita, si suster ngesot ni  suka mengengsot tepi-tepi katil (kadang-kadang nampak kepala dia saja), lepas tu masuk bawah katil orang. Bila orang tidur, dia akan keluarkan tangan sejuk dia jer dari bawah katil dan sentuh-sentuh orang yang tengah tidur. Suara dia pulak kami tak pernah dengar lagi.

Sekian cerita, terima kasih.

Kongsi kisah anda: fiksyenshasha.com/submit

kita kamu

38 comments

  1. admin please banned komen yg mngarut,bnyak dah sy tgok komen2 negatif dari org tu…kta komen kt sini psal story ni,bkn crita lucah..please la jgn cemari page kesayangan kami ni dgn komen2 lucah mcm tu

  2. Kalau aku,. Tak mau dah stay asrama. huhu..
    Masa 1st kena tu tak de buat bacaan yassin beramai2 ke, ape2 ke?

    1. “Disebabkan dia bergerak secara mengengsot, kami gelarkan dia suster ngesot.”
      bukan suster tu yang dkt asrama hahaha.. bebudak ni yg ltak nama tu kat acik ngesot tu..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *