Barang Kiriman Dan 2 Makhluk Yang Lain

Assalamualaikum kepada semua pembaca terima kasih kepada admin kerana sudi untuk kongsikan kisah saya di sini. Baiklah, Kisah Ini Bermula dgn diri saya sendiri Sya Wan (nama singkatan). Saya tinggal bersama kakak saya maklumlah hidup di bandar jauh dari orang tersayang. Pada hari yang menyeronokkan itu bagi saya ialah kami akan berpindah rumah dengan kakak saya iaitu dari bandar ke sebuah perkampungan bersebelahan dengan tempat kerja saya yang baru. Pada hari tersebut kami pindah ke rumah itu saya telah merasakan sesuatu yang menumpang dirumah itu.

Diantara adik beradik yang lain, saya yang paling lemah semangat. Dari kecil lagi saya memang penakut. Hari kedua kami duduk di rumah itu saya dan kakak tak merasakan lagi kejadian2 yang pelik hingga lah minggu yg ke3 kami duduk di rumah itu. Setiap malam bila saya dan kakak balik keja setiap kali kami nak balik jiran sebelah umah tue asyik memandang je ke arah kitorang saya dan kakak pun percepatkan langkah jelah setiap kali nak balik keja ke atau ke mana-mana ke. Kami memang dah tak selesa dengan keadaan itu. Minggu ke4 saya dan kakak gembira sangat sebab adik, mak dan kawan adik nak datang tempat kitorang adik dengan kawan dia nak stay sana sementara mencari kerja2 kosong kat situ.

Masa mak saya datang tue dia ada cakap yg rumah nie sebenarnya dah ada orang tinggal, saya dan kakak pun apalagi bergegar hingga ke tulung rusuk. Mak saya nie bukannya orang yg pandai pasal benda2 macam nie tapi adelah sikit2. Selepas mak balik ke kampung mulalah perubahan saya. Setiap kali saya balik keja, saya asyik duduk je kat luar beranda sampai ke tengah malam. Sampai tak makan malam, kakak saya perasan dengan perubahan saya hinggalah suatu hari tue saya bercakap sendiri kat luar beranda umah tue. Kakak saya pun mulai risau, dan lagi teruk rupanya saya telah diganggu oleh tiga makhluk asal dari situ.

Dan setiap malam kitorang asyik terdengar suara mak kat luar pintu bagi salam. Kakak dan adik memang tak peduli pasal benda2 camtu. Pada esok harinya saya turun keja macam biasa awal sebab rumah berdekatan je dengan tempat keja. Waktu saya nak rest time tengah hari tue, tiba2 saya rasa getaran tubuh sangat kuat sehinggakan saya tak tahan dengan getaran tubuh saya tue. Saya pun pengsan dan bila tersedar saya didalam surau tempat keja tue dan sebelah saya ada ustaz yang majikan saya dah panggil. Mulalah ketakutan saya pdahal saya dlm surau dan saya pun cakap yang bukan2 sebab benda2 tue dah masuk

Saya: aku suka tinggal dirumah tue sebab seronok dapat kawan dengan budak nie (maksudnya saya dengan suara keras lelaki)
Ustaz: kamu boleh berkawan dengan siapapun kecuali kami manusia sebab alam kita berbeza. Allah Swt Telah Menetapkan perbezaan kamu dan kami manusia.
Saya: saya tidak mahu putus kawan dengan dia nie saya takda kawan nak main nanti (suara budak2 iaitu barang kiriman jiran sebelah)
Ustaz: kalau kamu semua taknak lari dalam badan dia nie aku akan hapuskan kamu dari sini dan kamu takkan pernah lagi wujud dialam ini aku akan hantar kamu balik ke tempat asal.
Saya: saya suka dengan gaya dia yang lembut sebab saya takda kawan (suara perempuan)
Ustaz: baiklah kamu semua berkeras!!!!

Bayangkan betapa beraninya benda bertiga tue walaupun saya dalam surau masa tue ada tujuh kawan2 menahan saya. Semua berbadan besar tapi tak semua dapat tahan saya. Saya nie kurus je orangnya. Last sekali ustaz tue baca ayat2 yg patut untuk halau tiga benda tue sebab mereka berkeras dan lepastu saya pun pengsan. Ustaz cerita dekat kakak saya ada tiga benda dekat badan saya. Oh terlupa pulak time tue adik dengan kawan dia ada dalam surau tue juga tapi mereka tak berani dekat saya sebab adik saya nie jiwa je keras tapi pasal benda mcm nie ada gak penakutnya. Ustaz pesan kat kakak saya suruh saya bawa balik kampung sebab ustaz tak berdaya untuk melawan mereka bertiga tapi mereka masih dekat situ gak.

Kakak pun fahamlah maklumlah ustaz tue pun imam muda. Saya tersedar selepas beberapa minit kemudian dan mengucap istigfhar. Kakak dan adik memang dah kemas barang. Waktu tue diorang pegi ramai2 dgn kawan yg lain ke rumah tue. Saya pun belum sihat sepenuhnya lagi sebab kali nie tiga benda tue dah tak dapat masuk badan saya tapi mereka hanya berbisik di telinga saya tapi sebelum balik kampung tue ustaz ada pesan dekat kakak saya pakaikan dia earphone atau headphone dengarkan ayat2 suci al-quran. Saya pun bersuara disitu saya cakap kat ustaz tue kalau saya taknak balik sebab benda2 tue bisik saya mereka tak suruh balik kampung. Tapi waktu tue ada kawan kakak memang nak hantar ke terminal bas. Alhamdullilah saya tak lari waktu tue sebab adik dan kawan dia dah pegang tangan saya dalam kereta kawan akak.

Sepanjang perjalanan balik kampung pada hari tue gak saya tertidur selama 8 jam perjalanan alhamdulillah lah sebab dkt telinga saya ada earphone so saya tak dgr bisikan tue. Sampai lah ke kampung (x payah sebut lah), kitorang sampai malam so semua penat saya pun penat gak lah. Masa naik rumah tue saya pun macam baru tersedar dari mimpi, saya tanya kakak lah kenapa kita d kampung kakak pun hemmm jelah. Tak ckp byk masa kitorang sampai tue mak dan ayah memang dah terjaga. Ayah pun bagi satu air suruh saya minum pastu saya pun tertidur. Esok pagi tue kami pun bergerak lah ke satu tempat yg ayah dan mak pernah pegi sebelum nie. Ok nama nenek tue mak minah memang ada kaitan keluarga gak lah.

Sembang punya sembang saya pun trus dimandikan nek minah. Dia baca ayat2 sebelum mandi. Nek minah ada pesan kalau kamu rasa macam terikut dengan air nie maksudnya benda tue dah ikut kat air tue. Alhamdullilah sya dpt rasa apa yg nek minah ckp, selepas tue giliran kakak pulak mandi. Rupanya barang kiriman tue utk kakak saya tapi saya yg terpijak kata nek minah. Budak2 tue ialah barang kiriman jiran sebelah rumah. Budak tue takda kepala, yg dua ekor lagi tue memang menetap kat situ. Betul cakap nenek tue apa yg saya nampak ialah budak tue memang takda kepala. Habis je semua tue kakak saya pun buka lah cerita dari A-Z sebab tak sempat nak cerita waktu kat rumah semalam, tapi syukurlah saya sebab adik dan kawan dia tak kena kat diorang maklumlah jiwa keras lah katakan.

Semua cerita nie pun berdasarkan dari kakak saya sebab saya lansung tak ingat apa, cuma yg ada saya hanya mimpi dan nampak saja sampai sekarang saya ada rasa keberanian sikit untuk elakkan sejarah berulang, terima kasih. Assalamualaikum.

.

Azwan
Rating Pembaca
[Total: 2 Average: 2.5]

23 comments

    1. Sebb dia memang ada niat kat akak sya sis…so bends tue ptutnya utk kakak sya syukur kena kt sya sebb sya memang tknk kena kt akak sya sebb kt area tmpt sya tinggl tue tk kenal ramai sesiapa yg pndai kejadian nie benar dan berlaku pada diri sya sendiri semua crita dri kakak sya A-Z trima kasih

  1. Citer ni macam tergantung sebab penulis tak jelaskan kenapa jiran sebelah tu hantar makhluk tu. Apa sebenarnya masalah jiran dengan keluarga penulis? Hmm..overall citer ni best tapi lagi best lau tau kenapa jiran tu berdendam..huhu.

  2. apsal bila time aku baca asik terbaca mcm budak ‘tua’, nenek ‘tua’, ustaz ‘tua’.
    tue tu tu ke tua. keh keh keh

    1. Yes berlaku ats diri sendiri dan semua crita nie bersaksikan kakak sya selama sya kt bandar smpai lah sya dibawa pulg ke kg tq

  3. Jln citer tu nmpk dh sket2..cuma cr penceritaan tu cam berterabur sket la dik..tergantung pn ada gak….so agak pening utk di baca….sblm post semak dulu erk..pe pn all da best..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.