Kisah Seram Pocong Belaan

Hye fiksyen Shasha sya Nabila. Cerita saya ni sangat baru terjadi. Saya tinggal di rumah teres dan kawasan kejiranan ni sangat erat. Tapi sejak akhir2 ni,kawasan ni mula tak aman. Ramai orang slalu nampak kelibat pocong di lorong jalan.
Ade yg ckap pocong ni belaan. Tuan dia ni dah mati,tu yang kcau orang tu. Paling geram bila ‘dia’ ni berani masuk rumah orang. Sesedap rasa je dia pergi melompat lompat atas meja makan orang. Demam orng tu seminggu.
Sya ni rajin bangun 3 ke 4 pagi. Bila saya nk ke dapur, sya dengar bunyi plastik bergerak. Sja pandang kat tingkap dapur yg tertutup, nampak bnda putih melintas. Berhenti kat tingkap pulak tu. Sya lari ke ruang tamu n tido kat sofa je la. Takut smpai nk pulas tombol bilik pn dh tak larat
Sampai sekarang, pocong tu terus ganggu org. ‘Dia’ suka usik2 orang. Kadang tu ‘dia’ steady je lpak atas bumbung bus stop, ddk kat pokok kelapa and ddk kat pasu bunga orang.
Sekian lah dari sya… tq.

Kongsi kisah anda: fiksyenshasha.com/submit

51 comments

  1. Penulisan macam spontan je. Em tapi best. Keep it up eh. Jangan buat shortform nanti readers jadi bosan and payah nak hadam. Cha bagi 7/10 ♥

  2. Sebut je cik cong ni mmg aq dh x kuat…fobia ade…pengaruh tv…tu bru tgk dlm tv..klu depan2 aq xtaw ape jd…baca ni pun jantung degup laju je…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.