Makhluk Halus Benci Saya. Kisah 12 – RUMAH BANGLO DOKTOR

Selamat pagi dan selamat sejahtera. Nama aku M. Lelaki 31 tahun. Ini pengalaman aku penampakan makhluk halus. Dalam family kitorang panggil “menatang @ natang”. Aku ada submit 10 kisah sebelum ni so siapa yang tak baca dari awal susah nak faham. Disclaimer: Kisah hidup aku cuba bagitahu cara yang tak seram. Sebab aku tak nak pemikiran kita semua takut dengan Natang ni. Nak seram boleh baca kisah writer lain. Aku menulis untuk perkongsian pengalaman agar bermanfaat pada rakan-rakan agar kita semua tahu, dia dunia ni bukan manusia je tinggal di alam ni.

Ok. Mari ke segmen jawab pertanyaan di kisah 11. Tak semua la boleh dijawab. Mana sempat je. 1st Yang tanya fakulti arwah Lily mengajar tu, tak tahu la. Dia sebelum kahwin, dia berhenti UiTM and pergi mengajar di satu University swasta area Cyberjaya. 2nd, Natang aku paling takut, masa kecik semua aku takut. Tapi dah besar ni tak takut sangat, lebih pada terkejut maka aku biasa jerit keterkejutan. Ada ke perkataan tu? Tapi aku tak suka Natang bentuk Badut atau Anak Patung. Macam cerita Child’s Play. Aku geli, boleh muntah kalau nampak yang jenis ni. Kalau Pocong ke, Pontianak ke, ok sikit sebab diorang tak geli.

3rd ada yang suruh tanya Sepul dalam flight tak nampak Natang ke. Dia cerita ni je. Masa dia long haul flight dulu masa kerja MAS. Banyak jadi kalau flight dari Arab, Afrika, kadangkala pelancong Amerika Selatan. Contohnya kalau orang booking dua seat, tapi yang datang sorang je. Kadang-kadang lagi satu seat tu untuk Natang peliharaan diorang. Untuk protection ke, charming ke, business ke, whatever reason la. Dia akan buat tak tahu je kalau nampak biasanya. Tapi yang bela ni biasanya akan senyum-senyum kat Sepul sebab diorang tahu Sepul nampak. Tapi aku rasa diorang senyum-senyum sebab Sepul ni muka jambu. Kalau Jerry pulak, cakap kalau terbang rendah nak landing, dia selalu nampak Natang atas bumbung rumah orang. Aku rasa dia confuse between Natang ngan Santa Claus la.

Lepas tu ramai tanya pasal nak detect pelaris kedai makan. Aku tak tahu la macam mana. Aku kalau nampak ada Natang dalam kedai tu tahu la ada pelaris. Kalau tak nampak, tak ada la kot. Ada yang cakap check bawah gelas, kalau order air panas tapi gelas sejuk, maka ada pelaris. Tapi aku test buat, sama je kalau air tu sejuk ke panas. Semalam, aku dan family aku pergi Melaka makan asam pedas. Ala yang dekat area Menara Taming Sari tu. So aku tanya Jerry pasal topic ni. Tanya dia kalau asam pedas kepala ikan yang famous kami sedang makan kat Melaka tu ada pelaris tak. Jerry kata dia tak tahu macam mana nak detect. Suruh gi tanya Pak Lang. Lepas tu dia sambung dengan nasi penuh dalam mulut; kalau asam pedas tu ada pelaris pun lantak la. Sedap ni rugi kalau tak makan. Betul juga kalau ada pelaris pun abaikan saja. Aku pun makan. Siap hirup kuah lagi. Lepas tu beli roti keras cicah kuah asam pedas. Uuh sedap. Siapa tak yakin, jangan tiru aksi kami.

Ada ni fresh punya. Semalam, lepas lunch asam pedas, kami terus balik KL, kami terus gi KLCC nak tengok Fast & Furious 8. Yati ngan Cindy tak nak tengok sebab nak gi shopping. So aku, Sepul, Jerry ngan Kiko masuk la. Tengah trailer tu, aku nampak Natang dua ekor bergayut kat dinding. Ok la diorang tak kacau, just merayap kat dinding je. Bila dah gelap, cerita dah nak start boleh pulak seekor tu turun duduk atas tangga between dua kerusi. Tapi kami ok lagi, tak mengganggu. Lepas tu movie start. Tengah-tengah scene racing, lagi satu Natang turun duk mencangkung bawah screen. Kepala dia tutup penjuru kanan skrin tu. Orang ramai tak nampak tapi bagi kami, sangat menyakitkan mata. Jerry pun dah bengang, bangun dan jalan pergi ke arah skrin nak halau. Mencicit dua-dua Natang lari bila nampak Jerry. Tapi lepas tu, Jerry kena jerit dengan orang ramai sebab berdiri tengah skrin. Masa dia dah duduk dekat seat dia, Jerry cakap kat kitorang; “aku buat semua orang dalam hall ni nampak Natang boleh tak?” Dah Kiko kena pujuk abang dia dalam wayang tu. Aku malas nak layan. Dah la Toretto menang race tu. Alamak spoiler pulak.

AKU NI KALAU NAMPAK AKU JADI PENAKUT. JANGAN BAYANGKAN AKU HERO DALAM INI CERITA.

KISAH 12 – RUMAH BANGLO DOKTOR
Aku tak tahu nak tulis tajuk apa. Dah 7 minit fikir. Mari berkenalan dengan watak baru. Of course la nama tipu-tipu. Kang dia marah kalau bagi nama betul

Dr. Raj – Doktor ni dah lama dengan kitorang. Family dia sangat rapat. Aku panggil dia pun Uncle, bukan doktor. Dia ni best friend Pak Lang dari zaman UM dulu. Dia ada klinik kat Cheras. Aku lahir kat klinik dia, Noah pun lahir kat klinik dia, cucu aku pun nanti aku nak menantu aku beranak kat klinik dia. Sepul ngan anak Sepul pun lahir kat klinik yang sama. Dia dah jadi doctor peribadi keluarga aku dah. Aku demam, gi klinik dia. Aku muntah, gi klinik dia. Aku malas pergi sekolah, pergi klinik dia ambil MC. Klinik ni dia takeover dari mendiang ayah dia. Now dah ada cawangan merata KL. Sekarang dia satu family dah masuk Islam, sebab satu peristiwa ni. Jap lagi aku cerita kenapa. Dia berbangsa India, sebelum ni penganut agama Christian

Dr. Maria – Isteri doctor Raj. Kat klinik tu, Dr. Raj in-charge klinik biasa, dia ni in-charge bahagian sakit puan. Masa aku lahir, dia yang jadi bidan. Noah lahir pun dia yang jadi bidan, cucu aku pun nanti aku nak dia jadi bidan. Sepul ngan anak Sepul pun dia jadi bidan. Dia berbangsa India, sebelum ni penganut agama Christian. Nampak tak ayat copy paste?

Sebelum kisah Natang masuk, biar aku cerita sikit kisah macam mana aku and Cindy rapat gila dengan family ni. Aku hidup aman damai ni pun sebab keluarga Dr. Raj. Masa form 5, nama aku naik gi PLKN. Masa tu aku first batch yang kena pergi, PLKN baru diperkenalkan masa tu. Aku memang tak nak pergi la. Tambah-tambah Sepul tak kena. Dia memang menyakat aku habis-habisan la. Sampai aku pernah bertumbuk la dengan dia pasal sakit hati. Kata aku budak jahat, sebab yang nama naik PLKN ni budak jahat saja. Macam tu la ayat dia. Ayah aku pula tak nak tolong, dia suruh pergi juga. Sampai satu tahap, aku plan sehari lepas habis je SPM, aku nak pindah Holland, duduk dengan Tok Nenek Cindy, cukup 5 tahun tukar kerakyatan sana. Ayah Cindy pun ok dengan cadangan aku, siap nak daftar aku jadi anak angkat lagi ikut undang-undang Negara Holland. Nampak tak betapa bitter nya aku dengan PLKN? Tapi Cindy tak bersuara masa tu. Rupa-rupanya dia ada plan sendiri. Dia kan anak kesayangan Mama aku dari kecik. Bakal menantu katakan. Dia bagitahu Mama aku, diorang pergi bagitahu Dr. Maria. Few days lepas tu, tiba-tiba aku dapat surat doctor yang kata aku sakit kronik, tak boleh pergi PLKN. Ni surat tipu ya adik-adik, don’t try this at home tau. Yang sign surat tu Dr. Maria, disokong oleh Dr. Raj. So aku dapat pelepasan PLKN, terus tak jadi pindah Holland. Love you la Dr. Maria.

Ok jom masuk cerita hantu. Open-mind eh baca kisah kali ni. Ni bukan kisah racist or cross-religion atau apa-apa eh. Tapi ni penceritaan semula. Aku cuba tapis apa yang boleh tak merencatkan jalan cerita. And kisah kali ni rumit, penelitian tinggi diperlukan. Ni pengalaman paling teruk aku pernah hadapi dalam hidup aku. Aku ngan Sepul luka sampai kena jahit. Jerry je tak ada apa-apa, macam Superman. Kisah ni aku cuba ingat seingatnya. Kalau tak faham maaf la ye.

Kisah ni masa Jerry baru je kahwin dalam seminggu macam tu. Satu hari tu aku dengan Cindy pergi la ambil dia ngan Lily kat KLIA dalam pukul 10 malam. Orang baru balik honeymoon kena la jemput. Tengah tunggu tu, ayah aku call suruh pergi rumah Dr. Raj bawak Jerry. Urgent pasal Natang katanya. Ayah ngan Pak Lang tak salah aku kat New Delhi ataupun Shanghai masa tu, urusan business. Bila Jerry sampai, aku bagitahu pasal tu, terus dia call Pak Lang. Ye la, orang balik honeymoon muka ada senyum, baru nak rehat dah kena buat kerja. Pak Lang kata, jangan bawak yang Cindy ngan Lily. Jerry pun call Sepul kat rumah, suruh datang bawak kereta nak bagi Cindy ngan Lily balik. Lepas tu Cindy dengan Lily balik rumah. Aku, Sepul dengan Jerry pun pergi rumah doctor Raj di Bangi. Drive slow je sebab tiga-tiga rabun malam. Konon je bawak kereta racing tapi lembab. Masa tu Jerry pakai Mitsubishi je. Dalam perjalanan, Jerry cakap ni Natang jahat kacau Dr. Raj satu family. Ada orang hantar.

Rumah Dr. Raj ni tersorok sikit. Banglo 2 tingkat. Bila sampai, diorang baru habis parti hari jadi. Hari jadi siapa, aku lupa pulak. Bila sampai depan rumah, dalam tu kami nampak ramai gila Natang. Macam askar Natang menyerang rumah Dr. Raj. Jemputan Dr. Raj pun ramai masa tu. Aku anggarkan dalam 20 orang lagi ada dalam rumah tu. Yang aku dengar orang menjerit hysteria je. Bila nak masuk dalam rumah, aku ngan Sepul masuk dulu. Jerry pusing keliling rumah nak cari apa-apa yang berguna.

Aku ngan Sepul cari Dr. Raj. Rumah besar kena la pusing-pusing, yang ada orang kena hysteria guling-guling atas lantai ramai la. Lepas tu jumpa la Dr. Raj, dia tengah baca Kitab sambil pegang ‘cross’ sebab ramai kena hysteria. Kitab apa, sendiri faham eh, nanti orang tuduh kita macam-macam. Ni sensitive. Dr. Raj ni dulu penganut Christian yang warak ye.

Perempuan, lelaki semua kena hysteria. Ala, korang bayangkan macam orang Islam tengah baca Yaasin, macam tu la. Cuma bezanya, bila baca Yaasin, Natang lari. Tapi bila dia baca Kitab, makin ramai Natang sampai dari luar. Aku suruh dia stop and terangkan apa berlaku. Dia kata, semua guest dia kena hysteria, Cuma ada beberapa orang je tak kena. Lagipun aku suruh dia stop tak nak Natang makin ramai datang. Muka Dr. Raj pucat gila. Dr. Raj ni even bangsa India, tapi kulit putih. Tiba-tiba Jerry call suruh tolong dia tarik something. Aku, Sepul ngan Dr. Raj pergi la belakang rumah, tempat Jerry ada. Guest diorang dalam rumah tu menjerit-jerit hysteria lagi.

Malam tu pulak, bulan mengambang langit cerah. Memang jelas rumah tu. Dengan terang-benderang lampu lagi. So, aku nampak jiran-jiran semua intai dari celah langsir rumah masing-masing. Bukan nak datang tolong ke, hantar air sirap ke. Ok balik pada Jerry. Kami korek-korek tanah jumpa macam keranda mini. Dia kalau tegakkan tinggi lutut kot. Bila buka keranda mini tu, ada Barbie doll. Ada juga ‘cross’ agama Christian dan kertas kuning tulis-tulis Thai. Kitorang pernah nampak kertas tu kat kuil-kuil masa gi Thailand dulu. Tapi yang kat rumah Dr. Raj ni semua ada calit dakwat merah, tapi Dr. Raj confirm itu d***h. Cuma tak tahu d***h manusia ke d***h haiwan. Yang cross tu pula, dia pakaikan dekat Barbie Doll tu tapi terbalik. Dr. Raj cakap dia tak tahu apa tu pasal keranda tu. Jerry kata, keranda ni ada orang tanam. Cuma tak tahu siapa. Jerry pun bakar keranda tu dengan isi kandungan dia sekali.

Jerry cakap dekat Sepul dengan aku, Natang ni jahat. Kalau kitorang takut nak terlibat, pergi tunggu dalam kereta. Tapi sebab dalam kereta lagi seram, aku pun agree nak tolong.
Lepas tu kitorang pergi swimming pool, sebab ada mikrofon sana. Jerry suruh Dr. Raj announce siapa yang masih sedar, tak kena hysteria, datang swimming pool. Ada la dekat 5 je orang datang. Aku tengok Dr. Maria ada. Ok la. Dr. Raj cakap lebih 15 orang lagi kat dalam.

Maka kami bertiga dan Dr. Raj masuk rumah tu, cari siapa yang kena rasuk, sembuhkan. Tugas aku, Sepul dan Dr. Raj cari orang kena rasuk, pegang tangan dan kaki, Jerry settle kan. Memang kalau satu manusia kena rasuk, 3 orang lelaki dewasa pegang pun payah nak control. Untuk Natang gred rendah, Jerry baca ayat Kursi dengan ayat-ayat Quran pilihan. Bila Natang dah meroyan dalam badan manusia tanya siapa kau ke, kau nak apa ke, Jerry nanti tampar la. Tampar ke, picit ibu jari kaki ke, picit hidung ke, nanti Natang tu keluar la badan. Senang je.

Tapi Sepul masa ni try la. Dia tak tunggu Jerry, dia lepaskan tangan orang hysteria, dia sendiri tampar. Tiru aksi Jerry la kononnya. Tapi sudahnya, Natang tu tampar dia balik. Aku dah kata kat Sepul. Jerry tampar tu ada “isi”, ko tampar tu kosong. Memang aku dengan Dr. Raj yang tadi muka pucat, gelak berdekah-dekah la tengok Sepul terpelanting kena tampar.

Ok lepas da sorang-sorang baik, aku pelik makin banyak Natang yang baru-baru datang. Jerry pun pelik yang dirasuk dah lepas, tapi makin banyak Natang datang. Bila dah habis orang jerit kena hysteria, Jerry tangkap satu Natang yang baru sampai. Diorang dialog la berdua. Natang kata ada orang baca gospel panggil diorang. So diorang datang la tanpa ada sebab lain, melainkan orang panggil. Lepas tu sayup-sayup dengar ada macam group baca Kitab. Jerry tanya Dr. Raj, tu dekat swimming pool. Kitorang pun lari ke arah swimming pool, nampak Dr. Maria tengah baca Kitab kuat-kuat, yang lain follow. Tapi aku perasan bila group sahut je ayat Dr. Maria, Natang baru datang dari segenap arah. Jerry pun suruh Dr. Maria stop and arahkan semua guest balik rumah masing-masing.

Lepas tu Dr. Raj cakap anak dia, 2 orang; Letchumi dengan Vinoth tak ada. Dia suruh pergi cari di bilik sembahyang. Kami berempat pun masuk balik. Jerry cakap ngan salah satu Natang tu, pergi balik tempat asal. Natang ni pergi macam tu je tapi ada la dalam 10 yang stay, which is memang asal dari rumah tu. Ok la 10 dari tadi nak dekat 50. Kitorang pun pergi bilik sembahyang. Bila buka tak boleh. Macam ada orang tolak dengan badan. Aku pun azan la. Dr. Raj pandang je aku bila azan. Lepas tu boleh buka. Senang je. Tapi dalam tu, Vinoth tengah pegang gunting, Letchumi angkat kerusi. Muka bengis dua-dua. Mata hitam semua. Putih sikit pun tak ada. Ngeri la scene tu. Aku macam nak keluar je tinggalkan Sepul ngan Jerry tapi nanti tak macho pulak.

Now plan dia, Sepul ngan Dr Raj tangkap Letchumi; aku ngan Jerry tangkap Vinoth. Itu bukan semudah yang disangka ya, rakan-rakan. Mula-mula, Sepul dihentak dengan kerusi kayu tepat ke kepala oleh Letchumi. Dah macam wrestling WWE pulak aku tengok. Sampai Sepul terbaring jap, muka bedarah tapi aku sikit pun tak kesiankan dia. Disebabkan insiden tu, posisi aku betul–betul di belakang Letchumi yang kena rasuk maka aku lompat, terkam Letchumi dari belakang. Macam filem Rajnikanth tak? Dapat Letchumi, Dr. Raj pun tolong tindih dia tapi lepas tu, belakang peha aku pedih gila-gila. Vinoth mata hitam cucuk gunting kat peha aku. Bila aku toleh, Jerry tendang Vinoth sampai tercampak. Sepul terus bangun and tindih Vinoth.

Ok fast forward, Vinoth pun sembuh. Senang je kata Jerry. Tapi bila Letchumi, susah sikit. Dr. Raj dah cabut gunting kat peha aku. Tapi sakit dia, buat aku menjerit la. Aku terus keluar bilik tu, Dr. Raj suruh pergi ke Dr. Maria dekat swimming pool suruh dia check sebab teruk katanya.

Masa tengah balut luka tu, Sepul, Jerry, Dr. Raj, Letchumi dengan Vinoth keluar dari rumah. Masa tu dah nak Subuh aku rasa sebab aku dengar azan. Aku nampak, tepi mata Sepul d***h mengalir tak berhenti. Aku pulak, mata makin kabur lepas tu tak sedar. Alih-alih aku dekat Hospital Putrajaya dengan peha berbalut, baru lepas jahit. Doktor cakap, aku hilang banyak d***h sampai pengsan. Malu la muka ganas tapi pengsan. Jerry cerita lepas tu, pasal Letchumi. Ketua Natang yang dihantar masuk pada Letchumi, sebab tu susah. Sepul kena azan dekat 7 kali baru Jerry dapat paksa Natang tu keluar. Yang hantar tu, doctor juga. Business partner Dr. Raj. Ceritanya dia nak beli Klinik Dr. Raj, Dr Raj tak nak. Dia pakai bomoh dari Philippines and Thailand. Jauh dia merantau.

Dalam 2, 3 minggu lepas peristiwa tu, Dr. Raj datang rumah Pak Lang, ajak Pak Lang pergi JAWI. Dia kata lepas peristiwa tu, dia tak sangka pandangan dia pada Islam berubah. Lepas tu aku tak tahu apa jadi, Cuma sekarang dia satu family Islam. Diorang pun dah pindah rumah lain. Klinik masih ada lagi di tempat sama.

Kisah 12.1 – Kisah Jerry
Sebab banyak sangat soalan pasal Jerry, aku buat satu section khas untuk Jerry. First of all, dia tau aku cerita pasal dia. Ada yang tanya masa kisah 8 ke 9 kot, muka Jerry ni macam mana. Ok ni kelakar. Hari tu masa tengok Netflix ada orang sebiji muka Jerry. Cuba korang Google nama Eric de Mendonca. Ha macam tu la 80% sebijik muka dia. Kalau nak gi cari kat KLIA, cepat-cepat sebab hujung bulan ni dia resign jadi Pilot sebab Pak Lang suruh takeover business. Yang tanya pasal anak Jerry, nama anak dia Isabel. Tapi anak dia lelaki eh, nama je macam tu. Ni arwah Lily yang nak so Jerry ikut je. Anak dia tak comel sangat, Noah lagi comel sebab Noah ikut muka ayah dia. Yang tanya Jerry suka perempuan macam mana, aku tak tahu la. Tak kan nak tanya kot. Tapi dulu arwah Lily guitarist band kitorang, kalau siapa nak Jerry kena pandai main gitar la kot. Keh keh keh.

Ok bye-bye. Maaf la kisah panjang kali ni. Ni link episode lepas eh. Ramai sangat tanya

https://fiksyenshasha.com/?s=halus+benci

M

Follow Whatsapp FS KLIK SINI

Rating Pembaca
[Total: 3 Average: 3.3]

73 thoughts on “Makhluk Halus Benci Saya. Kisah 12 – RUMAH BANGLO DOKTOR”

  1. first time baca cite hantu sambil gelak hahaha. terbaiklah u mr M. mcm cite supernatural plak. cerita dkt di hati. aku dah google si eric. hensem bak hang jerry ni.

    Reply
  2. Minggu lepas tiap2 hari bukak fiksyenshasha sbb nak baca tulisan M ni je. Rupanya semalam baru up.
    Terima kasih di atas penulisan yang ringan.

    Reply
  3. * Tapi Sepul masa ni try la. Dia tak tunggu Jerry, dia lepaskan tangan orang hysteria, dia sendiri tampar. Tiru aksi Jerry la kononnya. Tapi sudahnya, Natang tu tampar dia balik. Aku dah kata kat Sepul. Jerry tampar tu ada “isi”, ko tampar tu kosong. Memang aku dengan Dr. Raj yang tadi muka pucat, gelak berdekah-dekah la tengok Sepul terpelanting kena tampar *

    Ok. Part nie kelakar. Hahahaha….

    Hensem nau Jerry ko tu
    Tapi kesian la kat dia sebab wife dah xder
    Moga2 jumpa someone yang sayang dia & Isabel eh 1 ari nanti

    Best citer ko nie
    Teruskan eh

    Reply
  4. aku google la part “Eric de Mendonca” errkk ok jambu haha tapi aku rasa Jerry la hero dlm cite ni. korang best la adventure gile kisah hidup korang dr kecik sampai ke anak dan cucu esok2 haha. Sepul bengong la part tampar tu sies aku gelap lantak la dak2 opis pandang2 hehe. Kesian ek tgk movie pon kna halau natang sebab kacau view. Lagi sadis korang rabun malam. nak tanya Noah tu ada tanda2 mewarisi penampakan natang tak?
    cerita lagi dan lagi ok? bye.

    Reply
  5. kalau sepul jambu, jerry handsome, kau pulak M??? hahahaha..
    serius, cerita pertama hingga terkini, terbaik dan menyeronokkan!
    tak bosan baca..
    tiap kali baca cerita M ni bagi aku hantu tu menyeronokkan dan bukan menyeramkan.. hahaha!
    kita sama lah M oii, aku paling benci BADUT! start tak suka badut lepas tengok filem CLOWN. eeiuuuuu jijik!

    Reply
  6. Memang bukak fs nak tunggu cerita dati mr M je. Tp yang part kena tampar tu takleh stop gelak. Hahahahahaha. Btw, nak tahu jugak muka mr M ni macam mana.

    Reply
    • samaaa. harini, whole day baca dari kisah 1. gigih tak? lol. sumpah best. Mr. M punya story win setakat ni. sbb dia ada bg tips dan cerita pengalaman dia. chill je baca. tp lepastu balik kolej takut dah lolllll TT_TT

      nice story Mr. M <3 (Y) ~

      p/s dah khatam sampai kisah 12 baru terasa nak komen kahkah

      Reply
  7. Nampaknya ramai la peminat jerry.. kali ni citer jerry mmg hero lah.. sepul pak lawak btul.. Alhamdulillah satu keluarga doktor dapat hidayah.. story M sentiasa ditunggu2..

    Reply
  8. “Ada yang cakap check bawah gelas, kalau order air panas tapi gelas sejuk, maka ada pelaris. Tapi aku test buat, sama je kalau air tu sejuk ke panas. ” * ni bukan untuk check ada santau ke tak kan?

    Reply
  9. Hr nie, tk psl2 gigih google siapa Eric de Mendonca tu.. okey krim salam la ye dekt semua- cindy, jerry dan sepul..
    Anugerah yg kalian bertiga dapt jaga dgn baik2 krna tk semua org ad anugerah tu..

    Reply
  10. nice mr.m
    hahahahah aku tokleh bela dol baca ni takde seram sgt jadi ke lawak lagi2 part sepul kene tampar tu hahahah
    nice ah mr.m nanti share lagi episood 13
    kalau keluar novel ni mesti best
    huhuhuh

    Reply
  11. Aku pun pernah kena tampar dgn hantu. Tapi bukan mcm kes Sepul nak tunjuk hero. Tapi sbb tgn pesakit terlepas dr genggaman aku. Hahaha. Seminggu jugak la sakit sbb bukan tampar kosong. Tampar siap benamkan pisau kat pipi. Telinga rasa pekak sebelah. Haha. Time tu tengah kotor so pendinding tak kuat kat badan.

    Kirim salam kat Jerry. Tapi aku tak reti main gitar mcm arwah Lily, aku reti rawat org je 😛

    Reply
  12. sodahhh..banyak yg perigi mencari timba lah kat sini..tak pelah zaman dh berubah =) nway, hari tu saya ada tanya macam mana yer nak buka hijab, awak kata hari tu senang jerr.

    Reply
  13. Adoi gigih la aku folo cerite M ni dr awal, makin lama makin mendalam cinta aku pd Jerry ni. Aku dapat bayang dengan karisma dia tampar2 natang tu wakakaka. Sebak je bila gugel Eric de Mendonca ni sebab handsome sgt. Muka aku macam mak najwa latif je (sambil pegang gitar)

    Reply
  14. peminat cerita mr. M.
    dari kisah 1 hingga 12 semua best Candy, arwah Lily, Kiko, Sepul dan Jerry.

    Biasanya kalau arwah atok kita, kalau dia pndai berubat Islam ada yang ‘menjaga’ kita sekeluarga. Keluarga M ada x macam tu.

    Part Jerry nak cari calon isteri tu macam berkenan plak.. hehhee

    Tq sebab bg banyak tips ttg natang ni.

    Reply
  15. SAYA SUKA DENGAN CARA MR. M MENULIS.ACTUALLY KISAH MR. M NI, BANYAK KELAKAR DARI SERAM.HAHAHAHA. BTW,APA NAMA BAND MR. M YERRR ?

    Reply
  16. Kisah mr M ni buat aku serik nak tengok wayang midnight movie. Huwaaaaaaa! Bila nak tengok je terus batalkan niat sebab duk teringat natang gayut2, duk kat tangga lah. Aduhhh tengah menaip ni pun meremang ??

    P/s: kirim salam dekat jerry. Hahahahah?

    Reply
  17. Salam bro. Mama ni silent reader je tak pernah komen lagi. Mama tengah buntu ni, tetibe teringat engkorang ni ada pengalaman ubat & tengok orang berubat, mama nak tanya la. Kelmarin ade orang tabur beras depan rumah mama. Ada kaitan sihir ke bro? Mama panggil bro pasai hangpa suma dah 3 series. Mama muda lagi dari korang hehe. Terima kasih kalau sudi jawab.

    Reply
  18. Tak sabar nk tggu episod srterusnya. Harap ko akn terus bercerita lg m,aku tahu byk kisah2 korg 3 sepupu ni kan.klu ko dh kering idea nk cerita kisah ko,ko ajak la sepul n jerry cerita blk kisah muda remaja korg ke.hehehe ni cadangan la.. ??
    Satu lg jerry nk cari yg pndi main gitar la ek.mmm out of list la nmpknya ni.hahaha pape pun semoga korg akn terus sukses di dlm semua kerjaya korg.

    Reply
  19. Hensem nya jerry !! Ok serious jarang nmpk pilot yg hensem kat klia.. Jenuh cuci mata semata2 nk cari pilot yg hensem.. Last2 kecundang.. Story ni xde sape pon yg rekomen kat saya.. Saya terjumpa.. And mmg 100% best! Slalu cam takut jugak tp bila M cite, saya rasa mcm takut tu dh berkurang sikit.. Btw lps ni byk2 cite psal jerry jugak tau !!

    Reply
    • Dah baca yang lagi 11? Link dia ada dlm kisah ni. M ni cara dia cerita macam borak petang petang. Kak Siti follow dari awal

      Reply
  20. M…. kite rakan sebaye weh… ptt la aku rase mcm ade connection je ngn cite2 ko… made in 1986 mmg awesome…sbb tu tgh IC kite lain kan??? special… hahaha… tp aku gugurl la and single… aku pn dlu nangis x nak pegi PLKN.. same la kes kite… buat surat doc mintak excuse.. adik2 jgn tiru kiteorg ye…

    BTW aku mmg minat cite ko dr 1st… tp x penah komen… arini bru tergerak nk komen… sbb dh jd mcm weekly routine aku cari cite ko… dulu aku bace semue cite org post kat FS ni… skrg aku dh bz sket sbb project baru dh start n aku kne transfer duduk site… ssh nk lepak2 dlm office.. FYI site aku ni line fon pn x brape nk hado ni kan plak line internet… so aku bukak FS just nk cari cite ko je… klu xde cite ko time bosan2 tu aku bce blk cite ko yg dlu2… siap suggest kt mmber2 lg… nmpk x aku dh jd “kipas susah m**i” ko?? lps tu bace komen kat bwh… cari komen kak yulie.. sy peminat kak yulie!!! kikiki…

    p/s: aku malu nk bgtau sbnrnye.. tp nk confess jgk something.. tp ko jgn kembang n perasan plak bace confession aku ni… bnyk kan aku punye tapi?? shhhh… diam2 je tau… aku print semue cite2 ko… boss aku x tau… die igt aku print progress report… hahahahaha…. siap buat cover lg weh… mcm buku scrap dh….

    Reply
  21. M, akak nak tanya ko ni..rasanya dlm suma 12 kisah ni korang just refer suma makhluk tu sbg Natang je kan? Natang yg korang selalu nampak tu adakah rupa exactly mcm polong? pontianak? langsuir? pocong? atau yg seangkatan dggnya mcm yg #carlitorocker explain tu?

    Cnth kisah brader Alphard bwk 3 natang gi jilat senduk kt kedai mkn tu kan..mcm mana rupa 3 ekor tu? SO far akak bayangkan yg jenis kaler hitam/ kelabu transparent je sbb ko ckp diorg suka mkn asap.

    Reply
  22. Kali ni mmg sadis dan tragis.
    Keje gila seram ar….

    Q1 : Food court sek 6 > once dah tabur pasir, lepas tu apa akan jadi ye? Then untuk apa tujuan Natang-natang tu jilat pinggan-pinggan kotor? And then lepas tu akan dibasuhkah oleh tokey kedai? Ada kekembangan tekak kat situ…gulp! Tapi pengalaman M, mengesahkan desas-desus yang dah sekian lama saya dengar.

    Hopefully ada next episod. Tak sabar sungguh menunggu..

    Reply
  23. Baca cerita sblom2 ni pun da tau Jerry handsome haha…..kirim salam kt jerry, teringin oi nak kenal dia..btw story best giler! plisss ada smbngn lagi.

    Reply
  24. Mna kak yulie? Hahaha.. selalu nmpk kat ruangan komen Harini xde pulak.. mcm tu pulak rupa jerry Hmm.. Sy pandai main gitar Hahahahaha Hahahhahaha.. tetiba kn.. Haha
    Nk tau muka cindy pulak, mcmna? Ada iras2 taylor swift tak? Hehe

    Reply

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.