Martikulasi Berhantu

Hai. Thanks fiksyen shasha post cerita aku nih. Aku peminat tegar cerita seram ni sebenarnya. Aku selalu baca gak cerita2 kt page nih. Memandangkan aku tengah midsem break sekarang nih. Bosan2 meh lah aku share cerita seram yg aku alami masa belajar dekat matrik dulu. Kolej matrik mana? Hehe dekat negeri selatan aku bagi hint haha. Kolej matrik tuh dekat Kawasan pekan, agak sunyi, penuh kelapa sawit. Kalau malam ya Allah gelap gila seram tengok luar.

Nama pon duduk asrama setakat kene tindih tuh biasa. Lagi2 hidup matrik Yg memang penat kalau tido terbongkang lupa baca doa basuh kaki Haa tunggu lah Ade orang tido sebelah kau malam tuh haha. Biasa kalau aku kene tindih setakat kene tindih aku baca kursi terus hilang benda tuh. Tapi Satu malam ni special sikit dah kene tindih die muncul pulak depan aku.

Mula2 lepas study aku baring then terus terlelap, masa tuh badan rasa kene himpit, berat woi. Lepas tuh aku Dpt rasa Ade benda hempap aku. Dgn mamai2 aku try baca kursi. Lepas baca kursi benda tuh hilang. Then aku tersedar. Fuuh betul2 kat sebelah aku hantu sup bunjut.tuh tgh tengok aku. Muka gelap woi. Aku pejam mata selubung selimut terus. Berpeluh dah nih. Malam tuh 2 3 kali kene tindih. Bangun tido Macam baru marathon berpeluh.

Ok seram tak? Tak ehh. Haha ok jap2 nak sambung. Kawan aku ni suka gayut or otp malam2. Kitaorang dok kat bilik. Yang dekat bilik pantri alah tempat orang iron baju tuh. Tengah best bersembang kat tepon die kene kacau. Oh ya kami dok tingkat tiga. Sebelah hostel Ade cafe perempuan. Malam tuh bising sgt kt cafe mcm kedai mamak Sebab Ade bola. Terjerit jerit budak2 ni fanatik bola bagai. Kawan aku tengah on call tuu dok sembang2 dalam bilik pantri Sorang2 tibe2 Ade suara lelaki garau cakap ‘ Dah2 lah tuh Pergi tido ‘.. Kawan aku tk toleh belakang terus blah masuk bilik. Celah mana pulak suara lelaki dtg Sebab kitaorang kt hostel perempuan tingkat tiga lak tuh. Kawan aku pon on call Dgn kawan perempuan dia. Member aku cerita suara tuh garau dan besar. Seram kot. Mlm tuh tido berhimpit tk pasal2 haha.aku. Rasa benda tuh marah Sebab kitaorang bising sgt malam tuh kan dah kene tegur

Aku ni kalau malam2 nk terkencing Mesti gi bilir air Sorang2 jek even dah. 3 4 pagi. Yelah Malas kacau kawan tido suruh teman. Satu malam tuh masa aku nak gi toilet Sorang2 masa lalu dekat Kawasan tangga aku Ade dengar orang panggil nama aku Dgn mendayu. Aku pon toleh lah belakang. Tak Ade pon gelap jek nampak kelapa sawit jek.

Fuh aku sedapkan hati jek gi lah terus toilet. Sampai kt toilet aku dalam toilet lepaskan hajat tuu. Aku dgr org basuh baju. Lepas dh buang air aku tgok kt Kawasan basuh baju eh kawan aku rupanya aku tegur die basuh bajupagi2.die senyum jek. Esok aku dapat whasap Dr kawan aku yg die dh kt kampung Sebab nenek dia sakit. Dia dh balik siang sebelum malam aku nampak ‘dia’ ka toilet. Ah sudahh spe yang aku tegurr tal tahu lah

Cerita yang ni member aku story2 kat aku. Satu hari tuh die baru balik riadah dekat maghrib baru sampai bilik. Tgh masam2 peluh penat2 die terus baring2 kat tilam. Die penat sgt terus tido. Masa tuh de kene hempap. Tp die tk layan benda tuh. Sebab penat sgt. Korang tahu benda tuh buat apa? Die.Pergi loncat2 atas katil kawan aku tuh. Dia kata dia nampak lembaga hitam besar gila atas katil dia. Die tak mampu nak buat apa. Bayangkan lah diri kau kene hempap tk Boleh buat apa sambil Ade org loncat2 atas katil. Lepas membe aku jerit Allahhu akhbar sekuat hati baru benda tuh terus hilang.

Yang ni cerita time Ade blok hostel black out pulak. Biasalah bila dah blackout comfirm ramai yg tak kuar bilik dok dalam bilik ramai2 Sebab takut. Kawan aku Dgn romate dia ramai2 nak gi toilet. Semua orang dah kat luar bilik Tapi sorang tertinggal kt dalam bilik. Masa yg sorang nak keluar Dari bilik tuh tiba2 locker dia bunyik bising barang.jatuh lah, bunyik orang ketuk locker dia Dari dalam. Tgh gelap2 tuh budak ni puyerlah berani bukak locker tuh. Lepas bukak locker tuh bunyi terus hilang. Lepas tuh tiba2 pintu locker tuh tertutup sendiri Dgn kuat. Mcm Ade org tarik Dari dalam pintu tuh. Kuat. Terjerit semua lari lintang pukang.

Ok yg last. Ni kawan aku cerita gak benda ni berlaku dekat blok lain. Alkisah dalam bilik ni Ade tiga orang jek. Yang sorang ni A suka buat hal sendiri tk bertegur Dgn romate lain. Yg lagi dua orang lak suka tido bilik kawan2 diaorang so tinggallah yg A ni sorang malam. Satu malam. Si a ni tgh mamai dah ngantok atas katil die mamai2 nampak kawan die lg sorang. Dia ckp kt kawan die mintak tolong tutupkan lampu Sebab die dh tk larat Bangun. Lepas tuh die.tido lah sampai esok pagi. Esok siang die baru perasan yg kawan die baru balik Dr bilik kawan yg lain. Kawan yg die mintk tlg tutup lampu tuh rupeyer tk tido Dgn die mlm td. Sape tlg die tutup lampu mlm td? Sejak hari tuuh Ade suara yg wish die good night then tutupkan lampu die setiap malam even.die tk suruh sape2 pon tutup lampu. Aku dgr cerita yg si A tuh dah lali fgn gangguan then buat bodoh jek.

Ok lah thanks sudi baca sorry kalau tak seram mana Korang baca. Sape2 yg tahu ni matrik mana & tgh study sana cekalkan lah hati. Tunggu Korang habis matrik baru Google kisah hantu kt sana hehe.

exmatrik

Follow Whatsapp FS KLIK SINI

Rating Pembaca
[Total: 0 Average: 0]

9 thoughts on “Martikulasi Berhantu”

  1. Best tapii maaf . ayat tuu kan , err susun elok elok ye next time nak karang and noktah, koma apaa tuu letak elok elok . Peningg bacaa ??

    Reply
  2. emmm…mungkin lepas ni admin boleh la adjust mana2 cerita bagi tersusun sikit : ayat lengkap n tanda baca sesuai. baru syok…

    seram juga …aku baca sambil baring dah meremang
    takut tidur termimpi.

    Reply

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.