Terdengar Dan Terserempak Dengan Anak Dan Cik Ponti

Assalamualaikum… hai pembaca FS sekalian, ingat lagi ceq yang anta citer pasal tangn wat peace tu? Rata2 ceq tengok banyak la yang kata tak seram mana, siap ada yang hilang mood seram nuh ?.. ok la kali ni ceq na cita pengalaman ceq terdengaq sora cik ponti yang merdu dan ternampak dia~
Ceq na mintak maaf awal2 kalau ceqita ceq nie tak seqam mana nah..

First Story. Masa ni ceq baru umuq 10 tahun.. mak dengan ayah p keja, ceq tinggai dengan adeq2 ceq, kami semua ada 3 org jha…masa tu dalam kul 10 lebih la kut. Adeq2 ceq semua dah lena, ha lupa na habaq… masa kena nie ceq tk pindah g, ceq tinggai kat PB perak.. la duk penang.. ok sambung balik na~
Ok semua pakat dah lena an? Haaa… ceq pon apa lagi na lena sama gak laaa.. lepaih2 tup tv tu, elok jalan na baring ataih tilam (heheh dulu kami tidoq ataih tilam dekat ruang tamu jha.. kami dulu tak da bilik, la ada bilik pon tk tidoq gak dalam bilik, still tidoq kat ruang tamu) ok smbung balik..

Ha elok dah baring ataih tilam, pejam mata dalam 3 sec tu… hambek kau..
Ceq tak tau plak bila dia mai singgah… Dia gelak, fuhh.. seram na mampoih..
Naseb jha, ceq dah tup mata masa tu.. dia gelak betui2 tepi telinga ceq.. bdan ceq, automatik terkunci degn mulut sekali, dalam hati na sebut nama allah tergagap beb… masa tu tk paham kenapa ceq gak dia na lawat… habih jha ceq sebut nama allah dlm hati, berdesup sora tu hilang.. ceq bukak mata ceq terus kalih p kat tingkap…

Antara celah2 kain langsir tu ceq nampak kain putih naik atas, meremang bulu roma ceq, tk pikiaq apa dah mintk ayah balik jha time tu dan alhamdulillah ayah ceq balik, bila ceq cerita, dia tk percaya…ye la sapa na percaya cerita budak umur 10 tahun an? Sehingga la (16 tahun) ceq masih tak paham motif dia mai lawat ceq..

Second Story.. haa.masa ni ceq kena tahun yang sama, bulan yang sama,tempat yang sama cuma hari jah yang lain..

Masa tu, ceq saja na pekena adeq ceq ni.. ceq degn adeq no 2 kunci adeq no 3 kami kat luaq.. pastu kami kuaq laa na main depan umah..budak2 bila dapat can na balaih dendam tak tunggu dah dia pon apa g, masuk umah, kunci ceq dengan adeq ceq hat no 2 tuh.. masa tu kami tk kesah dah…kami tau kami na main kat luaq jha..masa tu kami tengah dok korek tanah cari cacing ? budak2 bila dah tk da keja meneroka la dia xD

Pastu, kami panggil la adeq kami hat dalam umah tu suh kuaq, dia tk mau, pujuk g dia tk mau gak.. Last2 kami jumpa cacing, tunjuk kat dia..haaaa baru dia na kuaq.. lepaih dia kuaq tu, pintu umah bergerak elok jha na tup pintu, kami bertiga tengok jha, siap pintu tu berbunyi g.. pas bunyi “tup” kami sambung main.. main punya main da mahgrib..masa pintu tu tertutup tak syak apa2 un tapi masa na bukak pintu tu rasa tak sedap hati wooo..
Takut pintu tu terkunci jha…

Ceq kuatkan semangat, ceq pegang tombol pintu tu, ceq pulaih..
HAH! dah agak, terkunci~ ceq gelabah.. “ap na wat,ap na wat” ceq tanya adwq ceq “hg kunci pintu ka tadi?” Dia kata “dak” ceq pikir maybe pintu tu da rosak, apa lagi duk la kat luar umah tu sampai malam.. lepaih habis orang azan mahgrib, ceq ternampak sesuatu yang tak di jemput..

Ok ceq terangkan keadaan dia.. bayangkan belah kiri hp/letop hgpa ni side umah ceq, tengah2 plk parit yang besaq dan belah kiri jugk side umah gak tpi dia tadika la macam tu, kira umah ceq bertentangn dgn tadika tu laa… ok jarak dia tk la jauh mana dalam 20-30 meter gitew.. dalam kui 10.00 p.m gtew ceq mcm dah putuih asa..dalam putuih asa tu boleh g pikiaq pasal esok na mai kolah ka dak..hahahahaha…. masa dok pikiaq tu gak la dia mai tanpa dia jemput… masa tu dia berdiri betui2 depan cermin yang ada kat tadika tu, tapi gayanya seperti budak kecik jha… ceq masa tu rabun tak la terok sngt smpai kena pakai spek, la kena laaa xD
Ha..mcm ceq kata tadi, gaya macam budak kecik.. ceq peqati jhaa… siap tanya g adeq “nmpak apa dak kat sana”

Dia kata “dak”
Aihhh! Ceq naik pelik, apasai ceq nampak depa tk nmpak..ceq walaupon sulung ceq nmpk jha “benda” tu ceq terus nangis… di pangkuan adeq ceq lagi? ceq habaq “aku tak tahn dah weyh…dia ada kat situ” adeq ceq ni ntah mcm mna dia p dia kata “mana aku tk nampk uh” ceq nangis jha, mengalahkn adeq ceq jha.. lel..hahaha…

Ok dekat 5 jam kami terkunci, start dari kul 7 dan dua jam anak cik ponti temankan kami, ceq fedup..sampai kul 11.30 p.m mcm tu, ada moto lalu kat belah sana, ceq minta tu ayah ceq jha.. alhamdulillah, naseb baek ayah ceq…lepaih masuk umah tu, ceq cerita kat ayah ceq pasal tadi, again.. dia tak percaya..ceq na tunjuk bukti. Sambil kata “ayah tak percaya? Meh na-” *bukak pintu umah

It like a magic… anak cik ponti hilang… yang ada cuma cermin jha…ok time nie ceq meremang sat… ceq cari tk jumpa, last2 ayah ceq suh tidoq..ceq pon tidoq laaa dengn lena sbb penat nangis dgn tekunci kat luaq lagi.. esok tu, ceq tak puaih hati..ceq p sana dengn adeq2 ceq… emmm memang..ada cermin jha kat situ… habih “orang” yang ceq nmpk semalam tu sapa?

Lepaih balik umah, pikiaq punya pikiaq.. baru ceq buat conclusin(?).. tu anak cik ponti..habih cita… pastu dlm 2 bulan g na pindah penang, ingat kat penang tk kena kacau dah…rupanya..ceq silap… lagi terok kena… nnti kalau ada masa ceq cerita lagi..ni pon masa dok menulis dalam gelap nie ada yang menemani ceq..haih, sabaq ja nah… maaf la kalau cerita ceq nie tak seram mana… assalamualaikum

hantar kisah anda: fiksyenshasha.com/submit

Follow Whatsapp FS KLIK SINI

Rating Pembaca
[Total: 3 Average: 5]

16 thoughts on “Terdengar Dan Terserempak Dengan Anak Dan Cik Ponti”

  1. bace separuh je.. hilang mood seram sbb nk kena pkir apa yg die cube cerita, dgn bhsa yg kurang fham..cube perbaiki lagi ye dik..

    Reply
  2. kehkehkeh. tak kisah lah kedah dia pekat sangat ke apa. janji dia terus buat conclusion apa yg dia nmpk . klau tak tu penat jugak baca kat cerita lain yg tang “sampai sekarang saya masih berfikir apa yg saya nampk”

    Reply

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.