Hospital Selayang

Tahun 2017, aku masuk hospital. Aku dapat 1 bilik ada 4 katil. Depan katil aku, ada pesakit. Langsir manjang bertutup. Katil lagi dua sebelah kanan dan depan katil kanan aku, kosong, pun bertutup jugak dengan langsir.

Aku ni kalau warded memang tak pernah bertutup langsir. Aku suka biar lapang biar nampak segala depan mata. Takde lah dia main nyorok-nyorok.

Bila malam, aku memang tak kan tido. Sebab selalu hospital, malam je macam ada pesta. Aku ni sakit. Bila asyik kena usik, jadi tak boleh rehat. So dari letih, baik bukak segala langsir.

Dalam pukul 10pm macam tu, biasanya keadaan wad memang dah sunyi. Lampu bilik dah tutup tapi koridor jalan tu dok terang je.

Pintu sebelah ni asyik dok bukak katup bukak katup. Macamlah aku tak nampak kau dok excited main pintu kan.

Aku macam biasa. Memang aku tak layan. Aku dok sibuk tengok utube masa tu.

Dalam pukul 3 pagi datang nurse bawak wheelchair. Aku pandang nurse tu sampai nurse tu cuak.

Nurse tanya, tak tido lagi? Aku jawab pendek je. TAK. Nurse tu senyum je. Terus nurse tu ajak pergi XRAY.

PUKUL 3 PAGI XRAY JADAHNYAAAAA!!!

Siapa yang tau selok belok hospital Selayang, korang taulah bilik xray tu tingkat bawah tanah ke dalam nun sampai line hp pun tak dapat kat sana.

Tapi takpe la. Nurse tu tak kasi aku jalan. Dia suruh jugak aku duduk wheelchair dan dia tolak. Berani tak berani lah dia tolak aku sorang-sorang dia je.

Aku masa tu memang redho habis. Kalau kau hantu, kau cekik lah aku ni. Memang aku tak lari dah. Hahaha

Dalam lif, nurse tu bagitau aku satu benda yang buat aku macam tak senang duduk.

“Puan, kejap lagi saya akan tolak puan laju sikit ye”

“Kenapa?”

“Sebab kat lorong xray tu orang selalu nampak lelaki takde kepala”

Aku dongak tengok muka nurse tu. Memang muka dia muka takut ya amat.

TAPI TAK KE PANDAI BAGITAU AKU MASA DAH DALAM LIF, BERDUA JE PULAK TU PUKUL 3 PAGI?

Memang keluar lif, nurse tu berlari tolak aku. Masa tu aku memang tutup mata. Kalau betul nak nampak pun biar nurse tu sorang je la yang nampak. Hahaha

Sampai bilik xray, nurse-nurse sana tanya KORANG NAMPAK KE? Main-main korang eh!

Habis je xray, masa naik bilik, ada dua orang nurse lelaki teman kitorang. Sampai bilik, aku nampak kat railing katil aku, ada sekor bertengek. Muka tengok bawah, rambut jatuh sampai ke katil aku.

Ahhh ayam betul lah. Masa tu aku memang betul mengantuk. Tiba-tiba pulak.

Aku baring, mengiring ke kanan pandang pintu, kaki masuk dalam selimut. Karang tak pepasal aku tertarik rambut dia pulak.

Tak sampai 2 minit, masuk pesakit dalam bilik, sekaligus penuhkan 2 katil kosong tu. Sorang sakit apendik, sorang sakit apa taktau. Tapi memang kecoh bilik aku masa tu.

Aku apa lagi. Tengah ramai orang, baik aku tido. Lantaklah bising pun, peduli apa aku.

Esoknya operate, esoknya jugak balik. Sampai rumah aku qada tido.

# mesti korang frust kan bila tau nurse yang tolak aku tu manusia kan? Hehehe.

Cerita benar dari : TEMPOYAKMASAK

Hantar kisah anda : fiksyenshasha.com/submit

Follow Whatsapp FS KLIK SINI

Rating Pembaca
[Total: 38 Average: 3.6]

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.