Sihir Pengasih Untuk Kakak (part akhir)

Hai guys sorry baru blh smbung ..busy skit dgn assignment..terbaca komen2 smua mrh2 jer..sorry yer…

Part 1 baca sini

Okey sambung..kakak aku Aina ng Ainan dh dua2 kena..so nk kawal 2 dlm 1 masa memang susah an..ustaz adam ad sampaikan ..ad makhluk allah cuba nak tlg kitorang..tapi tak boleh.xtahu laa knpe..keadaan kembali aman dlm jam 11 mlm ..aku tengok ustaz adam pn dh penat sgt..tp ttp kuatkan diri ..tiba2 aku rasa tubuh aku ditepuk dari belakang..terus aku tak sedarkan diri..

Masa aku tak sedarkan diri tu ..rupanya puteri bunga melur yang pinjam badan aku.. macam aku cakap kat cerita sebelum ni ..puteri ni berasal dr gunung yg aku sndri tak igt..dia datang sbb nk tlg kami sekeluarga..rupanya dia penjaga keluarga kami dari jauh..ustaz tu sempat berdialog dgn puteri tu dengan badan aku..puteri tu cuma membalas jasa sbb dulu arwah tok nyang aku pernah selamatkan mak puteri ni ..yg tu aku tak tahu laa..okey so dia datang sbb nak tlg kitorang..

Puteri tu cuba nk tlg melalui kakak aku si Ainan tapi tak boleh sbb dh terkena..so dy cuba melalui aku dan dengan izin Allah boleh..puteri tu akan tolong selamatkan kakak aku dr semua gangguan tu tapi memerlukan byk perkara seperti nak bunga 7 jenis termasuk bunga melur ..tapi bahagi dua la sbb kakak aku dua2 terkena ..lepastu kain sarung , selendang putih. Dia cakap dia akan kembali lps maghrib esok untuk selesaikan semuanya sebelum keadaan bertambah teruk.. puteri ni juga pesan suruh aku rest ckup2 sbb mlm esk akan jd mlm yg memenatkan bg badan aku ..

Lepas aku terjaga mak dan ayh aku suruh aku tidur..kakak2 aku tidur di ruang tamu dgn mak aku..disebabkan terlalu penat mlm tu kami tdr dgn lena hingga pagi esok bila bangun dari tdr mak aku perasan kakak aku si Aina takde dekat dia tidur..jam masatu 6 pagi mak bngun solat subuh ..seluruh rumah mak cari tp xjumpa lpstu mak kejutkan ayh dan aku..ayh bukak pintu luar tengok kakak aku si aina ni sdg berayun atas buaian yg diikat di pohon mangga ..dgn bernada sayu macam orang ulik baby2 tidur tu..sayup2 jer..pintu semua kunci weii macam mana kakak aku blh kluar ..kitorang panggil dia suruh naik..dia hanya bagi senyuman weii kat kitorang..meremang ..dah tiba2 kakak aku si Ainan meracau ..weii pagi2 lagi takkan dah start kot..kitorang cuba ambil air yasin dan sapukan kat muka kakak aku ainan ..ayh aku plk sibuk tarik kakak aku Aina yg peluk batang pokok mangga sbb taknak naik..nak duduk dekat buaian tu..memang penat..nak tunggu lepas maghrib .. panjang betul haritu..haihh nasib2..

Jam 10 pagi mak ng ayh aku suruh tengokkan kakak2 aku sbb diorang nk kluar cari barang2 yg puteri melur nak..aku ni pulak dah..kene duduk dgn si kakak2 hantu ke ! ..takut woii..

So ikhlaskan ajer laa..sedang siap2kn lukisan yg cikgu ak mintak ..aku rasa macam ada orang tiup telinga aku..aku buat bodoh jer..tapi dalam hati aduhai …lepastu boleh pulak dia belai rambut aku..ni dah melampau ni.. dia nangiss sayup2 jer..jauh sangat bunyi tu…sekali lagi rasa org tiup telinga aku terus berpaling..tengok2 kakak aku si Aina ni sdg duduk membongkok ..aku buat2 berani..kak..wak gapo sini..gi main luar nuh…tiba2 dia jerit taknak..aku nok make..aku lapaaa..aku nok ayam huuuu huu…ya allah masa ni aku dah gigil satu badan ..makk oiii ayah oiii bilaa nak balik…takut nii..aku terus mengucap sambil sapu tangan kat muka..bila buka tu dah hilang ..aku terus keluar tengok kedua2 kakak aku sdg tidur kat luar..habis sape cakap dengan aku tadi !

So aku ringkaskan..malam tu lepas maghrib kakak aku macam biasa meracau menangis menjerit..dua2 sekali weii..hahahha…aku dah pening dah..ustaz adam pun sampai..kalini dia bawak kawan dia nama cik lie..dia kata tenaga tambahan kot2 jadi ape2..so masa tengah ruqyahkan kakak aku..ustaz adam suruh mak aku pakaikan selendang putih kat aku dari bahu sidai kat depan..aku xtau nak jelas macam mana..macam puteri2 zaman dlu tu..lepastu aku diam ..aku dgr ad org bagi salam..aku tak jawab aku diam jer..kawan ustaz adam cakap dia dh datang..jawab salam..mak aku tanye salam ape..cik lie terus pandang aku..okey dah faham ..aku terus jawab waalaikumussalam..lalu badan aku ditepuk dr blkg terus tak sedarkan diri..

Merawat kakak2 aku mengambil masa dekat2 5 jam..aku pun xtahu apa yg berlaku..mak aku ringkaskan puteri tu cuba bertolak ansur..pada mulanya benda tu taknak ..lepas tu puteri tu pksa ..akhirnya benda tu setuju nak buat perjanjian dgnnya supaya tak ganggu keluarga kami lagi..kalau ganggu jugak puteri akan guna cara kasar..so pendekkan cerita.. benda tu nak satu ekor ayam kampung hitam yang disembelih darahnya diletakkan dalam mangkuk ..3 biji telur ayam kampung dan pulut kuning tak silap aku laa..semua tu perlu dilepaskan oleh kakak2 aku sendiri di pantai ..kakak2 aku perlu berjalan ke gigi pantai melepasi lutut dan lepaskan dulang yang ada benda2 yang dia nak tu..dia suruh lepaskan tepat jam 12 tgh mlm..mulanya dia nak lutong yang dibunuh..alaaa lutong yg macam beruk monyet tu..tapi mana kitorang nak cari..kesian lutong..so puteri tu mintak tukar dengan benda lain ..benda tu nak ayam kampung hitam..sib baikk ..fuhhh.. sebelum puteri meminta diri utk pulang dulu..dia akan datang dalam bdan aku utk temankan kakak2 aku dan ustaz adam di pantai..takut jadi ape2 kot..

So dalam 1 hari iaitu malam keesokannya kitorang bertemankan cahaya bulan mengambang pergi ke pantai dengan barang2 yang benda tu mintak sebagai pertukaran.. kiranya dua dulang laa.sbb kakak aku dua2 terkena an..

Lepas maghrib mcm mlm smlm puteri melur pinjam badan aku..sebelum kami pergi pantai tu puteri menyediakan air mandian bunga 7 jenis tu untuk kakak2 aku..

Jam 11 mlm kitorang bergerak ke pantai..tepat jam 12 malam kakak2 aku masuk ke pantai melepasi lutut dan melepaskan dulang tu..puteri tu pesan suruh penjaga temankan ..dan lepas kakak2 aku lepaskan benda tu kepantai terus pusing belakang dan jangan pusing balik..kalau tak perjanjian terbatal ..

Masa kakak aku lepaskan dulang tu ..kedua2 lutut kakak aku lembik ..jatuh dlm air..nasib ayh makk dan ustaz adam tlg..fuhhh…lps tu diorang jalan pusing belakang ..kakak aku si aina ni dgr suara lelaki panggil dia..cakap “aina..abg sygkan aina..aina sini aina”..akak aku si aina ni nak pusing tapi ustaz larang..lepas naik ke atas..bagaikan tersedar..kakak2 aku tanya kenapa diorang kat pantai malam2 ..mak pun cakap kat umh mak bagitahu..so kitorang pun balik..lepas balik..puteri masih dlm badan aku..dia meminta diri untuk pulang ke tempatnya..dia cakap dekat mak ..aku telah dpt keistimewaan drpd puteri bunga melur dgn izin Allah kerana bagi izin dia pinjam badan aku kt dia..mak tanya apa ..tapi puteri cakap aku dan keluarga yg lain akan tahu dgn sndri..lalu aku tersedar..dan rasa tubuh aku sgt berat dan lemah..

So sejak dari hari tu kakak aku dah baik..dekat 7 bulan kakak aku Aina merana dengan penyakit pelik dia..tubuh yg kurus lidi kini semakin okey..kedua2 kakak aku semakin elok..skrg Aina dah jadi isteri kpd seorang inspektor yg btl2 menyayangi dia ..kakak aku si Ainan pun dh hbis grad dan jd cikgu di kl ..

Keistimewaan yang aku dpt Dr puteri bunga melur ? Aku memperoleh deria ke-6 ..dan aku boleh mengubati mereka yg terkena gangguan atau histeria..tapi aku memilih utk diam dan simpan ..sbb aku taknak amik risiko..lgpn aku xminat bab2 mistik ni.and ye..aku pernah tgk wajah puteri bunga melur..sangat cantik..terlalu cantik..pernah sekali aku dibawa puteri bunga melur ke tempat asalnya di gunung tersebut melalui mimpi..dia mahu mengajar aku perluaskan ilmu yg dia bagi..tapi aku menolak..asasnya shj aku boleh..deria ke 6 aku berfungsi dn mengubat walaupn sikit2..tapi aku memilih utk menolak..bukan kerana aku takut..tapi dunia mistik ni terlalu berbahaya utk seorang perempuan macam aku..pendapat aku laa..

So setakat itu sahaja yg mampu aku kongsi mengenai keluarga aku..maaf kalau tersilap atau kurang menyenangkan ..utk kakak2 aku..semoga bhgia dgn yg trsyg ..utk org yg pernah menyakiti kakak aku..kitoang dh maafkan ..semoga mndpt hidayah Dr Allah..dan pd para pembaca..jadikan pengajaran utk kita lebih berhati2..nk plih kekasih plih yg baik yg kita kenali..insha allah..sekian drpd sy..yg buruk dr sy..yg baik smua dr allah..tq sudi baca ..

Kakaaaa
Sihir Pengasih Untuk Kakak (part akhir)
9.5 (94.96%) 115 votes

9 comments

  1. Blh tnggal kn apa2 no untk sy hubungi.. sedang ikhtiar merawat isteri sy..kita hanya berusaha.. yg menyembuhkan adalah Allah swt.

  2. cara mengubati dengan melepaskan ancak??
    serius ke? sebab setahu aku benda2 mcm tu syirik..
    tapi kalau dah terdesak, mungkin diharuskan kot
    Allah lebih mengetahui…
    semoga saudari sekeluarga berada dalam lindungan allah…

  3. 1) Seriously doubt “ustat” tu is actually ustat. More like bomoh..
    2) Ancak adalah haram sbb syirik sbb ie menyekutukan Allah. Yg mana menguatkan kan lg pendapat pertama saya yg ustat tu bukanlah ustat.
    3) Nmpk mcm kasar saya ckp ni, tp mntk maaf. Nampak gaya, benda yg mengganggu awak ni & dgn puteri2 tu sekali berjaya memesongkan akidah sbb sampai ke peringkat membuang ancak. Maaf sekali lagi. Tapi lebih elok jika awak kembali bertaubat. Segala dosa boleh diampunkan kecuali menyekutukan Allah. oleh itu, selagi nyawa masih ada, pintu taubat masih terbuka. InsyaAllah.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.